„Патриотичният” туризъм е все по-популярен у нас

БГ Бизнес

Сред причините е и възстановяването на паметници с европари

Българите все повече се ориентират към ваканции в страната, свързани с посещения на исторически паметници и музеи.  Експерти отчитат огромен интерес към събитията у нас, свързани със 140-годишнината от Освобождението.

За 3 март най-предпочитаните дестинации са връх Шипка и панорамата в Плевен. Очаква се близо 240 000 българи да пътуват из цялата страна по празниците, когато се събират 3 почивни дни. Прогнозите са, че за екскурзии ще похарчим около 20 милиона лева.

Интересът към културно-историческия туризъм продължава вече 10 години, отчитат експертите.

„В последните години, след възобновяване на паметниците по програми на ЕС, много българи тръгнаха по местата, които си спомнят от своето детство, водят своите деца, семейство. Можем да ги видим както на Шипка, Плевен, Перперикон, пещерата Магура – паметниците са оставили една диря в съзнанието на всеки един от нас”, коментира Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст