Новият данък раздели и таксиджии, и депутати

БГ Бизнес

Почти целият оборот в бранша е на тъмно

90 процента от оборотите на такситата у нас са на тъмно, показва анализ на приходната агенция. Опитът на управляващите да изсветлят бранша, като задължат превозвачите да се отчитат пред данъчните от 1 април, изкара жълтите коли на Орлов мост вчера.

Парадокс – апаратите на такситата са единствените които данъчните не следят. Иначе НАП знае за всяка купена дъвка. Кирил Ризов - сам е шофьор, превозвач, собственик, той е и данъчно задължено лице. Можем да работим за него със своя кола.

Избираме и данъчно задължено лице, на чиято фирма да се води апаратът ни. А тя може и да е куха. Внася колкото данъци реши, ако въобще го прави.

Спорната точка изисква превозвачът да е и отговорен пред данъчните. Нещо, за което нямало време, а и категорично останало неразбрано от депутатите.

Те пък си разменяха обвинения, че клякат на големите фирми. Но обещаха да намалят алтернативния данък на  таксиджиите – минимумът пада от 400 на 300 лева, а максимумът 1000, но решението взима всяка община.

Георги Свиленски от БСП нарече решението „откровено лобистко”, докато Станислав Иванов от ГЕРБ заяви, че в Пловдив са се внасяли по 750 000 лева като патентен данък, докато сега в хазната влизат 20 000.

Новият данък раздели шофьорите. За онези с касови апарати през кухи фирми двата лева на ден за държавата може да се окажат много.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст