Хотелиерите и ресторантьорите по морето по-дисциплинирани

БГ Бизнес

Почиващите имат по-малко основания да се оплакват, смятат от Комисията за защита на потребителите

Хотелиерите и ресторантьорите по морето това лято са по-дисциплинирани, а летовниците имат по-малко основания да се оплакват. Този извод направи шефът на главна дирекция "Контрол на пазара" в Комисията за защита на потребителите Емилия Елчинова.

За два месеца от началото на сезона - юни и юли, по Черноморието са направени над 1 510 инспекции за спазване на Закона за туризма.

Съставени близо 200 акта за нарушения на хотелиери, има и имуществени санкции - от 1 000 до 3 000 лева. Част от наказателните постановления се обжалват, но в 85 на сто от случаите те се потвърждават от съда.

На фона на броя на проверките количеството актове не са много, а и нарушенията не са толкова сериозни, коментира Емилия Елчинова.

За целия сезон Лято 2011 г. по морето е имало около 2 100 проверки, при които са били съставени 270 акта.

Броят на нарушенията, свързани с липса на категоризация, намалява. Някои хотелиери обаче все не обявяват цени на нощувките и на други услуги, които би трябвало да бъдат оповестявани на видно място до рецепцията.

Малко били нарушенията, свързани с предоставяне на туристически услуги, които не отговарят на определената категория хотел.

В заведения за хранене пък липсвали менюта с цени и грамажи. Не са били поставени на видно място удостоверенията за категоризация. Такива нарушения са констатирани на Северното Черноморие.

На юг инспекторите са се натъкнали на случаи, в които надписите за вида и категориите на туристическите обекти заблуждават туриста. Например разминавания между обявената категория и действителната.

В приемните на комисията в "Златни пясъци", "Албена", "Слънчев бряг", Варна, Бургас, Созопол и Приморско за юни и юли са постъпили едва 35 жалби, които не се отнасят само до туристическите услуги. Засилени проверки по морето ще има до края на септември.
 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст