
Верига ресторанти пуска на пазара нов сос, който да привлече потребители от поколение Z
Според проучване, младите имат изявен афинитет към пикантното
Досега държавата законно прибираше 20% на сто от дареното в кампаниите
Когато се организират кампании с благотворителен, дарителски, филантропски или друг подобен характер, при които абонатите изпращат sms или правят телефонно обаждане, операторът не следва да начислява ДДС върху стойността на определената за дарение сума. Това разпореди финансовият министър Симеон Дянков в публикувано днес от министерството указание.
Целта е единно прилагане на Закона за данък върху добавената стойност в случаите на дарения, извършени чрез SMS или телефонно обаждане, съобщиха от пресцентъра на Министерство на финансите.
Съгласно чл. 2 от закона обект на облагане с данък върху добавената стойност са възмездните облагаеми доставки на стоки или услуги. Безвъзмездните доставки - даренията на стоки или услуги, са извън обхвата на закона, посочват от ведомството.
В указанието на Дянков обаче се посочва, че операторът трябва да начисли ДДС върху самата електронна услуга - изпращане на sms или обаждане, според тарифния план на съответния абонат. Стойността на дарената сума трябва да бъде посочена на отделен ред в месечната сметка, като върху нея няма да се начислява ДДС.
Указанието не касае телевизионни игри и рекламни кампании, при които абонатите пращат sms или се обаждат по телефона, посочват от финансовото министерство.
Неправителствени организации от дълго време настояваха за подобна промяна, тъй като досега държавата законно прибираше 20 на сто от дареното в кампаниите.
Според проучване, младите имат изявен афинитет към пикантното
Спирането цели да се адаптира темпото на производство към „трудния“ европейски пазар
Приходите на компанията от реклама за последното тримесечие са 46,5 милиарда долара