Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Това твърди Мариана Милтенова от Националния съюз на градинарите
Големите търговски вериги изнудват българските производители с допълнителни търговски отстъпки върху изкупната цена, каза Мариана Милтенова от Националния съюз на градинарите, цитирана от БНР.
По нейни думи 5% отиват за търговски разходи и логистика и това е цената, на която родното производство стига до щанда.
"Първо, ние за да влезем в супермаркетната верига, естествено подписваме и договори за конфиденциалност. В същото време ти си задължен и даваш отстъпки, допълнително имаш отстъпки за промоционални периоди, имаме задължително 5% за логистика. Пет процента плащаме допълнително на супермаркетната верига за логистика, когато се доставя стоката на централния склад. Като отидеш в централния склад, за да отиде стоката, примерно, до 20 магазина в града, ти трябва да платиш 5% допълнително върху цената, за да могат да извършат тази услуга."
По нейни думи цените са високи не само в хипермаркетите, но и при малките търговци. По нейни прогнози българското производство ще излезе на пазара на по-ниски цени.
"Българското производство вероятно няма да бъде на 7-8 лева, но истината е, че когато стигне до търговците или мине през няколко ръце по веригата, докато стигне до крайния потребител, цената на стоката се увеличава значително."
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб