
Wizz Air прекратява полетите си от Абу Даби заради регионална нестабилност
Решението идва на фона на рязък спад в печалбите
Напредъкът е част от маркетингова стратегия и реклама в сферата на туризма
Зимният туристически сезон за 2025 година е най-успешният в историята на България, заяви министърът на туризма Мирослав Боршош на брифинг в Министерския съвет. Данните от първото четиримесечие на годината показват рекордни резултати – за първи път страната преминава границата от два милиона туристически регистрации за този период, което представлява ръст от 6,4% спрямо 2024 г. и 22% повече в сравнение с предпандемичната 2019 г, предава БТА.
По думите на министъра, този напредък се дължи основно на добре структурирана маркетингова стратегия и фокусирана реклама. Според официалната статистика, през 2025 г. България е регистрирала 2 012 000 туристи за първите четири месеца, спрямо 1 891 000 през 2024 г. и 1 642 000 през 2019 г. Това е ясен индикатор за възстановяването и дори надграждането на туристическия сектор след кризисните години, свързани с пандемията от COVID-19.
Освен увеличение в общия брой на туристите, значителен ръст е отчетен както при българските, така и при чуждестранните гости. През първото тримесечие на 2025 г. страната е посрещнала 1 389 000 български и 632 000 чужди туристи – нов рекорд за периода. Отчитат се и повече нощувки, което е още един положителен сигнал за устойчивостта на сектора.
Европейската статистическа служба Евростат също отчита България като една от десетте страни с най-бързо развиващ се зимен туризъм за периода януари – март 2025 г. Това позиционира страната като все по-предпочитана зимна дестинация, както от местни, така и от чуждестранни туристи.
Министерството на туризма откри летния сезон на 31 май с официална церемония в Поморие. Изборът на локация не е случаен: по думите на министър Боршош, Поморие е пример за успешен баланс между традиции и съвременно развитие, с активна местна общност и бизнеси, инвестиращи в туризма.
Откриването бе отбелязано с голям концерт на плажа, а Министерството планира и нов фокус – планински туризъм. В края на юни ще се състои второ голямо събитие в Родопите, насочено към насърчаване на целогодишния туризъм. Новата стратегия цели разширяване на туристическия продукт чрез културни, природни и здравни предложения, с акцент върху устойчивостта и качеството.
За лятото е подготвена и мащабна комуникационна кампания, която ще включва дигитални платформи, радио и външна реклама. Програмата на събитията ще бъде достъпна онлайн, включително на специална Facebook страница, създадена за инициативата.
Експерти от туристическата камара в Бургас прогнозират, че летният сезон през 2025 г. ще бъде ключов за отрасъла, особено след присъединяването на България към Шенгенското пространство. Очакванията са за ръст в туристическия поток, особено от Великобритания, който се очертава като водещ пазар.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Решението идва на фона на рязък спад в печалбите
Промените в данъците удрят най-силно вината от региони с топъл климат
Проучването обхваща 30-те най-популярни автомобилни марки