Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Какви рискове крие покупката на храна от търговци на плажа
Практиката, търговци да продават царевица, гевреци или плодове по плажа, е широкоразпространена не само на Българското Черноморие. Всеки летовник се е наслаждавал на топъл „кукуруз“, докато търговецът със завиден тен ги забавлява с интересни рими. Децата често тичат при родителите си и ги молят да им купят някое геврече или царевица, но всъщност никой не се замисля, че се крие реална опасност от купуването на храна от нерегламентирани търговци.
Какви са опасностите за потребителите?
Закупуването на храна от плажните търговци, може да изглежда като удобно решение, но крие значителни рискове, които могат да имат сериозни последици, съобщава Габриела Руменова от потребителската платформа "Ние, потребителите" пред БНР.
Липсата на прозрачност в процеса на приготвяне, съхранение и транспортиране на тези продукти означава, че няма гаранции за тяхното качество. Храните, изложени на продължителни високи температури и директно слънце, лесно губят своята хранителна стойност и свежест, което може да доведе до нежелани последствия за здравето на потребителите.
Отделно, липсата на регистрирани обекти и информация за търговците създава значителни предизвикателства за проследимостта и контрола. Анонимността на тези продавачи значително намалява тяхната ангажираност към спазване на стандартите за безопасност и отговорност към клиентите. В случай на проблем, потребителят често се оказва без възможност да потърси отговорност или компенсация.
Какво правят институциите?
Контролът от страна на Българската агенция по безопасност на храните е в сила и се осъществява редовно през туристическия сезон. Въпреки това обхватът на тези проверки е ограничен и не може да покрие всички случаи на нерегламентирана търговия. В този контекст, потребителите са ключов фактор за ограничаване на тези практики чрез информиран и отговорен избор на регламентирани и проверени търговци.
Отговорното потребителско поведение не само намалява риска от здравословни проблеми, но също така стимулира подобряване на качеството на предлаганите продукти и услугите в сектора. Потребителите имат личната отговорност да се въздържат от покупки на стоки със съмнителен произход.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови