За първи път: Tesla достигна пазарна капитализация от 1 трилион долара
Това се случва броени дни след победата на Доналд Тръмп в президентската надпревара
Най-трудната част от строителството на аутобана се оказва отсечката от "Витиня" до "Правешки ханове"
На 4 октомври 2024 година се навършват 50 години от началото на строителството на автомагистрала "Хемус" - една от най-важните пътни артерии в Северна България. Кръстена на древното име на Стара планина, магистралата е проектирана да свързва София с Варна, преминавайки през сърцето на страната.
Най-трудната част от строителството се оказва нейната отсечката от "Витиня" до "Правешки ханове". На най-високия виадукт "Бебреш" на магистралата голяма част от монтажните работи са извършени с хеликоптер МИ-8 от специализирания отряд за авиоуслуги - строително монтажни работи с база Пловдив. Хеликоптерът с командир Запрянов дневно налива около 100 тона бетон на най-високите носещи греди на виадукта.
Тунели и виадукти
Тунел Витиня
Тунел Топли дол
Тунел Ечемишка
Тунел Правешки ханове
На магистрала Хемус има 26 малки и големи виадукта:
От информация дадена в края на май от регионалният служебен министър Виолета Коритарова В участък 1 от АМ „Хемус“ не са извършвани строително-монтажни работи в периода от 14.11.2023 г. до 28.03.2024 г., поради неблагоприятни климатични условия. На 28.03.2024 г. е подписан Акт за установяване състоянието на строежа и продължаване на строителството.
До края на 2024 г. трябва да бъдат завършени строителните дейности в участък 1. Той е с дължина 15,26 км. В него има два пътни възела, които ще осъществяват връзката с бъдещата магистрала - п. в. „Боаза“ при км 88 и п. в. „Дерманци“ при км 98.
Участък 2 е от края на п. в. „Дерманци“ до км 122+260, включително п. в. „Каленик. Дължината му е 19,2 км. До момента са изпълнени около 23,5% от предвидените строително- монтажни работи.
В участъка ще бъдат изградени два пътни възела - „Угърчин“ и „Каленик“, също така 7 големи съоръжения при пресичания със селскостопански пътища и пътища от републиканската мрежа, 4 селскостопански подлези и надлези. Прогнозният срок за приключване на строителството е краят на 2026 г.
Участък 3 включва отсечката от края на п. в. „Каленик“ до връзката с път Плевен - Ловеч, включително пътен възел „Плевен“. Общата дължина е 17,08 км. Изпълнени са около 53% от строителните дейности. Срок за приключване- 2026 г.
Участъци 4 (с дължина 26,8 км в области Плевен и Ловеч), 5 (с дължина 23,2 км в областите Ловеч и Велико Търново) и 6 (с дължина 32,6 км в област Велико Търново) са теренно осигурени.
За участъци 7 (с дължина около 42 км в областите Велико Търново, Русе и Търговище) и 8 (с дължина 33,4 км в областите Търговище и Разград) е проведена екологична процедура и е постановено решение по ОВОС от 2015 г. В процеса на проектиране е установено, че се налага ситуационна и геометрична промяна на одобреното трасе.
Срокът за изпълнението на участъци 7 и 8 е 36 месеца.
Това се случва броени дни след победата на Доналд Тръмп в президентската надпревара
Домакинствата са спестявали по-малко през второто тримесечие
Питаме евродепутата Цветелина Пенкова може ли ЕС да покрие енергийните нужди на голяма технологична компания