1 USD
1.66213 BGN
Петрол
65.5 $/барел
Bitcoin
$109,513.0

Иван Александров: Потребителите вече могат да напазаруват за 2 минути и да получат седмичния си пазар до вратата

Какви са тенденциите в онлайн пазаруването, според изпълнителния директор на Ebag - Иван Александров?

В последните години дигиталната трансформация напълно промени начина, по който потребителите пазаруват онлайн. Все по-често изборът на продукти, поръчката и дори комуникацията с търговеца се случват в движение – през мобилни устройства. За да разберем по-добре какви са актуалните тенденции при онлайн пазаруването, разговаряхме с Иван Александров – основател и изпълнителен директор на Ebag.

„Едно от основните неща, които наблюдаваме през последните години е преминаване към използване на мобилни устройства. Това дава възможност на потребителя да напазарува в рамките на 2 минути, докато пътува и когато се прибере да си получи седмичния пазар. Това е огромно спестяване на време и отключва растежа на онлайн магазините.“, каза Иван Александров пред businessnovinite, по време на тазгодишната конференция Digital4Sofia.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Снимка: Getty Images/iStock

Тази гъвкавост в пазаруването не само улеснява клиентите, но и създава нови предизвикателства и възможности за онлайн търговците, които трябва постоянно да адаптират маркетинговите си стратегии.

В условия на силна конкуренция, задържането на клиента е не по-малко важно от привличането му. Изграждането на лоялност изисква цялостен подход – от разнообразието в асортимента, през доброто ценообразуване, до качественото обслужване и бързата доставка.

„Най-важните неща са портфолиото и разнообразието от продукти, което имат потребителите. След това са цените - ние трябва да можем да предложим цени, които да бъдат изгодни и конкурентни. След това идва и самото изпълнение на поръчката, доставката, бързината, начина на обслужване и как реагираме, ако има казус, така че клиентът да остане максимално доволен.“ Лоялността не е еднократен акт, а процес, който изисква непрестанно внимание към детайла и грижа към клиента.

Какво търси българският онлайн потребител?

Докато модата и технологиите често попадат във фокуса на онлайн търговията, за голяма част от потребителите хранителните стоки остават основна категория.

Снимка: Getty Images/iStock

„При нас най-често поръчваните продукти са „ултра фреш стоките“ – плодове и зеленчуци. Месо и риба, млечни продукти.“ Това е основната част от количката на потребителите, което доказва, че и в дигитална среда клиентите запазват навиците си и очакванията към свежа и качествена храна.

В съвременната електронна търговия иновациите и технологичната инфраструктура са ключът към успеха. Управлението на процесите, логистиката и комуникацията с клиента се случват чрез сложни системи и интеграции.

„Ние имаме голям екип, които разработва централна система. Тя ни позволява да управляваме бизнеса и да оптимизираме процесите. Към тази система интегрираме много външни услуги, насочени към различни аспекти на бизнеса.“ Така събирането и анализът на данни дават възможност за по-добро познаване на клиентите и за вземане на по-информирани решения.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук