1 USD
1.6849 BGN
Петрол
66.84 $/барел
Bitcoin
$116,051.0

Иван Александров: Потребителите вече могат да напазаруват за 2 минути и да получат седмичния си пазар до вратата

Какви са тенденциите в онлайн пазаруването, според изпълнителния директор на Ebag - Иван Александров?

В последните години дигиталната трансформация напълно промени начина, по който потребителите пазаруват онлайн. Все по-често изборът на продукти, поръчката и дори комуникацията с търговеца се случват в движение – през мобилни устройства. За да разберем по-добре какви са актуалните тенденции при онлайн пазаруването, разговаряхме с Иван Александров – основател и изпълнителен директор на Ebag.

„Едно от основните неща, които наблюдаваме през последните години е преминаване към използване на мобилни устройства. Това дава възможност на потребителя да напазарува в рамките на 2 минути, докато пътува и когато се прибере да си получи седмичния пазар. Това е огромно спестяване на време и отключва растежа на онлайн магазините.“, каза Иван Александров пред businessnovinite, по време на тазгодишната конференция Digital4Sofia.

Снимка: Getty Images/iStock

Тази гъвкавост в пазаруването не само улеснява клиентите, но и създава нови предизвикателства и възможности за онлайн търговците, които трябва постоянно да адаптират маркетинговите си стратегии.

В условия на силна конкуренция, задържането на клиента е не по-малко важно от привличането му. Изграждането на лоялност изисква цялостен подход – от разнообразието в асортимента, през доброто ценообразуване, до качественото обслужване и бързата доставка.

„Най-важните неща са портфолиото и разнообразието от продукти, което имат потребителите. След това са цените - ние трябва да можем да предложим цени, които да бъдат изгодни и конкурентни. След това идва и самото изпълнение на поръчката, доставката, бързината, начина на обслужване и как реагираме, ако има казус, така че клиентът да остане максимално доволен.“ Лоялността не е еднократен акт, а процес, който изисква непрестанно внимание към детайла и грижа към клиента.

Какво търси българският онлайн потребител?

Докато модата и технологиите често попадат във фокуса на онлайн търговията, за голяма част от потребителите хранителните стоки остават основна категория.

Снимка: Getty Images/iStock

„При нас най-често поръчваните продукти са „ултра фреш стоките“ – плодове и зеленчуци. Месо и риба, млечни продукти.“ Това е основната част от количката на потребителите, което доказва, че и в дигитална среда клиентите запазват навиците си и очакванията към свежа и качествена храна.

В съвременната електронна търговия иновациите и технологичната инфраструктура са ключът към успеха. Управлението на процесите, логистиката и комуникацията с клиента се случват чрез сложни системи и интеграции.

„Ние имаме голям екип, които разработва централна система. Тя ни позволява да управляваме бизнеса и да оптимизираме процесите. Към тази система интегрираме много външни услуги, насочени към различни аспекти на бизнеса.“ Така събирането и анализът на данни дават възможност за по-добро познаване на клиентите и за вземане на по-информирани решения.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Виж всички предложения от брошурата тук