Проучване: Почти всеки втори онлайн магазин манипулира потребителите

БГ Бизнес

Ето какви са най-честите заблуждаващи практики

Почти 40% от уебсайтовете за онлайн пазаруване разчитат на манипулативни практики, за да се възползват от уязвимостите на потребителите или да ги подмамят - това е изводът от направените проверки в 148 от общо 399 онлайн магазина за търговия на дребно, съобщи БНР, цитирайки Европейската комисия.
 
Снимка: iStock
Проверката е извършена в държавите от мрежата за сътрудничество в областта на защитата на потребителите. Тя включва 23 страни-членки на ЕС, сред които и България), а също така Исландия и Норвегия.
Проверени са онлайн магазини, които продават стоки, вариращи от текстил до електронни уреди. Установено е, че 42 уебсайта са използвали фалшиви таймери за броене със срокове за закупуване на конкретни продукти, 54 са насочили потребителите към определен избор - от абонаменти до по-скъпи продукти или възможности за доставка. 
 
Снимка: istockphoto
70 уебсайта са скрили важна информация или са я направили не толкова видима за потребителите. Това е например информация, свързана с разходите за доставка, състава на продуктите или наличието на по-евтин вариант. 

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст