"Черният петък" в "Зора": Българинът харчи средно 583 лв. за техника. Но каква точно? (ВИДЕО)
За 5-е дни на намаления компанията прави същия оборот, който по принцип осъществява за 2 месеца
Журналисти от световни медии и лидери на технологични компании представиха сценарии за успешното преодоляване на пропагандата и дезинформацията на четвъртото издание на Sofia Tech Talks - „Пазителите - науката и технологиите в защита на истината“, организирано от София Тех Парк в партньорство с Out Loud Foundation. bTV Media Group беше медиен партньор на събитието.
Сценариите за бъдещето, с които се сблъскваме всеки ден, преливат от научна фантастика до апокалипсис. Навлизането на изкуствения интелект в ежедневието постави под въпрос разграничението между човешко и машинно творение. Колко неистина може да бъде породена от злонамерени намерения и бързи алгоритми и трябва ли това да ни обезкуражава? Този въпрос постави модераторът на форума – журналистът на bTV и водещ на „120 минути“ Светослав Иванов, към участниците в началото на събитието.
„Хората все още имат нужда от достоверни източници и увереност, че зад новината стои жив репортер, на мястото на събитието,“ сподели Николай Николов, старши видео редактор в „Ню Йорк Таймс“. Той разказа, че за да запази доверието на своята аудитория и да достигне до най-младите, „Ню Йорк Таймс“ развива канали в различни социални платформи, без да се отклонява от своята почтеност и стил. Различните формати достигат до различна аудитория: подкасти, кратки видеа, графики, задълбочени статии и анализи. Всеки от тях е част от стратегията за поддържане на вниманието на читателите към достоверната информация.
Видеата, създадени от екипа на Николов, са базирани на интервюта с експерти и журналисти и се публикуват всекидневно на началната страница на вестника, за да предоставят актуални и проверени перспективи. Николов, единственият българин в „Ню Йорк Таймс“, отбеляза, че 1200 репортери от 160 страни всеки ден работят за създаването на автентични истории, които поддържат безупречната репутация на изданието с близо 200-годишна история.
Антоанета Николова, основател на Балканската инициатива за свободни медии, подчерта значението на регулацията на социалните мрежи и прозрачността на медийната собственост като ключови приоритети за Европа. Тя сподели опита на организацията си в проследяването на финансирането на различни медии, включително такива, подкрепяни от Русия.
В условията на динамични глобални събития, битката за истината е предизвикателна, но именно тя остава ключова за ориентирането на аудиторията към достоверни източници. „Бъдещето принадлежи на тези, които информират вярно, а не бързо,“ убеден е Доброслав Димитров, председател на БРАИТ и член на Консултативния съвет на БАСКОМ. Той подчерта нуждата от нов подход в образованието, защото критичното мислене е от съществено значение за преодоляване на дезинформацията.
Д-р Георги Шарков акцентира върху когнитивното въздействие на фалшивите новини, които манипулират емоциите ни и ни тласкат към крайности, затруднявайки работата на технологиите за противодействие. Според него, емоционалната манипулация прави задачата особено сложна, тъй като навлиза в дълбините на човешките чувства.
Красимир Коцев, основател на SoCyber, демонстрира технология за deep fake, при която изкуствен интелект разговаряше с лицето на известен български журналист. Той разказа за случай, в който фалшив образ на изпълнителен директор разпоредил плащане на над 20 милиона долара, чрез което показва рисковете на тази технология за бизнеса.
Според Владислав Венев, който е ръководител „Сигурност на информацията“ в bTV Media Group, инструментите за локализиране на тролски атаки в социалните мрежи все още са в развитие, но задачата остава значителна.
Събитието постави началото на поредица инициативи на фондация Out Loud, насочени към разпознаваемост на темата за дезинформацията и развиване на критично мислене, разказаха основателите на фондацията Виктория Бехар и Вяра Деянова.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
За 5-е дни на намаления компанията прави същия оборот, който по принцип осъществява за 2 месеца
Правителството предлага промени в Закона за движение по пътищата
Всеки посетител може да стане таен дядо Коледа за дете или да отправи послание към децата на „Българската Коледа“ чрез кутията на bTV