АПИ обяви търг за магистралата Русе – Велико Търново за близо 3 млрд. лв.

БГ Бизнес

Обществената поръчка е за последната невъзложена отсечка от магистралата

Агенцията "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви поръчката за последната част от магистрала Русе - Велико Търново. По информация на в. „Капитал“ дължината на последната отсечка, останала за възлагане (за останалата част има договори с изпълнители), е 60 км, а прогнозната стойност е 2.967 млрд. лв. без ДДС.

Изграждането на АМ Русе-Велико Търново е приоритет както на Агенция „Пътна инфраструктура“, така и на редица национални и европейски институции, работещи за реализирането на проекта предвид международната му значимост, тъй като бъдещата автомагистрала ще осигури пряка връзка Север-Юг между държавите от Североизточна Европа през Румъния и България с Гърция и Турция, както и между Балтийско и Средиземно море.

Припомняме, че проектното трасе на автомагистралата е общо 133 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново. За първите два участъка – от Русе до Бяла и обход на гр. Бяла договорите за проектирането и строителството, както и за строителния надзор са сключени и в момента изпълнителите работят по техническите проекти, а в един участък от обхода на Бяла се извършват строителни дейности. Общата стойност на сключените договори е 1 872 616 697 лв. с ДДС.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Проектът е включен в Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 за финансиране от Европейския фонд за регионално развитие /ЕФРР/. Предвидените средства по програмата за финансиране от ЕФРР са 1 048 337 593 лв., като от този фонд ще се финансира и друг голям инфраструктурен проект - проекта за Фаза 2 на Обхода на Габрово с тунела под връх Шипка.

От изложеното е видно, че поради мащабността на проектите и финансовия ресурс, който ще е необходим за реализирането им, ще са необходими много повече средства от наличните по европейския фонд и затова ще е необходимо да се осигури недостигащото финансиране от близо 824 млн. лв. за първите два участъка на АМ Русе-Велико Търново, както и 364,5 млн. лв. за фаза 2 на Обхода на гр. Габрово.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук