Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Това сочи нова проучване на Marsh и Microsoft
75% от организациите са претърпели поне една кибератака, сочи проучване на Marsh и Microsoft, излязло през май месец тази година.
Изследването е направено в 56 държави сред 660 души, които вземат решения за киберриска, и е проведено на прага на 2022 г.
Според доклада само 41% от организациите се ангажират с корпоративно и финансово планиране, за да прогнозират киберриска. 66% от анкетираните казват, че работата от вкъщи и като цяло дистанционната работа оглавяват списъка на факторите, позволяващи кибератаки. В същото време обаче едва 26% от участниците в проучването отбелязват, че тяхната организация използва финансови измерители за предотвратяване на кибератаки.
Професионалистите по ИТ са хората в организацията, които са директно ангажирани в процеса по осигуряване на киберсигурност. В същото време според проучването членовете на борда, изпълнителните директори и президентите в компанията са тези, които взимат окончателното решение относно кибер застраховането и управлението на риска.
Последствията от почти три години крайни промени на работното място, дигитална трансформация и атаките на софтуер, означават, че повечето лидери не са по-уверени в способността си да управляват киберриска, в сравнение с преди две години.
Данните за България сочат, че пазарът на кибер застраховане е нараснал със средно 25% спрямо предходната година.
В пътя към предотвратяване на кибератака докладът на Marsh и Microsoft откроява няколко съществени момента:
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб