Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Това стана ясно по време на пресконференция в София
Технологичната маркетинг компания Leanplum, която е основа от българина Moмчил Kюpĸчиeв в Сан Франциско, обяви че става част от глобалния лидер в областта на облачните маркетингови решения за ангажираност на клиенти (от англ. - Cloud Retention) CleverTap.
По време на официална работна закуска двете страни в лицето съоснователя и главен продуктов директор на Leanplum Момчил Кюркчиев и основателите на CleverTap Ананд Джейн и Суреш Кондамуди и обявиха официално сделката.
Очаква се сливането да увеличи с близо 35% приходите на CleverTap. А плановете на компанията са да увеличи годишните си повтарящи се приходи до 100 милиона долара до края на 2022 година и да нарасне 10 пъти в следващите пет години.
Мобилните приложения, които ползват технологиите на CleverTap и Leanplum в момента, са инсталирани на над 3 милиарда смартфона, или един от всеки два на планетата.
"Новата позиция поставя компанията с български корени в етап на стартъп, развиващ се не в начална или средна фаза, а по-скоро такъв, развиващ се в по-късна фаза. Това означава стартъп със значително количество приходи, който ще има път към публичните пазари в бъдеще", съобщи Кюркчиев.
Интересен факт е, че CleverTap и Leanplum са били основни конкуренти на пазара. Запознаването на основателите на двете компании става благодарение на бордовете на директорите им.
"По време на първите ни срещи наистина много внимавахме какво говорим, защото не знаехме какво можем да споделим и какво може да бъде използвано срещу нас", каза Кюркчиев.
Бариерата пада, чак когато осъзнават, че компаниите им имат една обща цел и могат да си помогнат повече отколкото се конкурират, защото на практика пазарите са тези, които ги разделят.
"Осъзнахме, че ако се обединим не само ще придобием целия пазар глобално, но и ще успеем да проучим сфери, които са ни били непознати до момента, и да споделим технологии", допълни той за businessnovinite.bg
Защо сделката ще направи компанията глобален лидер на пазара?
Количеството данни, които компанията обработва е внушително, а мечтата на Кюркчиев Leanplum да "стъпи" на всички континенти съвсем скоро след сливането ще бъде реалност. До този момент, континентите, на които оперира българско-американският стартъп са най-вече Северна Америка и Европа. От друга страна, базираната в Мумбай CleverTap има обхват най-вече в Латинска Америка, Индия, Югоизточна Азия и Близкия Изток.
20% повече таланти до края на годината
Обединението ще създаде една глобална компания с развойни центрове с над 600 служители и технологични екипи по целия свят, с наистина огромен обхват, която определено ще бъде разглеждана като основен фактор на пазара.
В този момента най-големият екип на Leanplum се намира в София. Той наброява 65 човека от общо 110 в цялата компания. Българският офис е основният инженерен хъб на компанията, а след сливането ще стане и вторият най-важен, заедно с този, базиран в Мумбай. Предвижда се увеличение на броя служители в България още в следващите месеци, като се очаква те да нараснат с 20% до края на годината.
Интересен факт за Leanplum е, че всеки пети от екипа се е върнал у нас от чужбина, именно за да стане част от компанията. CleverTap ще продължи да създава работни места за инженери на световно ниво в София и привлича таланти от целия регион.
Екипът в България решава продуктови проблеми с рядко срещани за страната мащаби — стотици милиони потребители, генериращи петабайти от данни.
Клиентите
Всекидневно Leanplum обслужва над 200 дигитални марки и улавя над 25 милиарда мобилни действия и позволява на световни брандове като TED, Tesco и IMVU да създават дългосрочни, пълноценни взаимоотношения със своите клиенти чрез персонализирани кампании в реално време.
Двете организации ще комбинират продуктовите си пакети и така списъкът им с клиенти ще надхвърли 1200 в над 100 страни по света.
След финализирането на сделката Момчил Кюркчиев ще остане в ролята на Head of strategy officer и ще бъде част от екипа на изпълнителните директори на компанията, така че ще продължи да има важна роля в продуктовото, екипното и технологичното развитие на компанията. Това съобщи той в отговор на въпрос на businessnovinite.bg как ще продължи кариерното му развитие след като компанията му стане част от CleverTap.
На този етап финансовите параметри на сделката остават неизвестни, защото двете компании все още не са публични и не се листват на борсата.
Кои са Leanplum?
Компанията на Кюркчиев е ocнoвaнa пpeз 2012 г. и с привлечен капитал в размер на на 125 млн. долара. Leanplum има офиси в София, Сан Франциско, Ню Йорк, Денвър, Амстердам и Сингапур, Leanplum трансформира мобилната ангажираност на потребители от цял свят и ускорява продуктови иновации в области като големи данни или т.нар. Big Data, автоматизация между различните канали и персонализация.
Името на компанията, основана от бившия служител в Google и YouTube, идва от lean (технология, базирана на факти) и plum (слива). Може би ще се зачудите защо "слива"? Е, на този въпрос основателят на компанията отговаря, че е бил инспириран от тренд, тръгнал от Силициевата долина в САЩ, компаниите да се кръщават на плодове. Подобно на Apple...
Продуктът
Все повече фирми дигитализират своя бизнес и пред тях стои предизвикателството да обслужват своите потребители максимално бързо, точно и в предпочитания от тях канал.
CleverTap и Leanplum казват, че ще внесат хиперперсонализация в реално време, A/B тестване и ще скалират своите продуктови линии за анализи, сегментиране и маркетингово ангажиране в множество платформи. В резултат на това екипите, които работят по маркетинга и увеличаването на продажбите в световен мащаб, вече ще могат да използват една единствена облачна платформа, за да ангажират и задържат потребителите от край до край. Това ще им позволи да скъсят комуникацията си с потребителите и да увеличат стойността на всеки потребител.
Кой е Момчил Кюркчиев?
Момчил Кюркчиев е един от успешните българи в Силициевата долина. Той е съосновател и главен продуктов директор на Leanplum.
Преди да заеме тази позиция, е главен изпълнителен директор на Leanplum и успява да увеличи мащаба на компанията изключително бързо - над 100 служители и 20 милиона долара приходи, с офиси в Северна Америка, Европа и Азия. Той е водещ експерт по задържане на потребителите и мобилен маркетинг. Носител е на наградата за Основател на годината от Central European Startup Awards и е TEDx лектор.
Под негово ръководство Leanplum е обявена за едно от трите най-добри работни места в Района на залива.
Към Силициевата долина го отвежда работата в Google като водещ инженер. Там създава множество подобрения на качеството на алгоритмите за класиране на YouTube и изгражда част от основната инфраструктура за A/B тестване на видео реклами.
Заминава да учи в САЩ още на 19-годишна възраст. Там записва тройна специалност в областта на математиката, компютърните и изчислителните науки в държавния университет на щата Ню Йорк. Завършва университета „Карнеги Мелън” и има дипломи по компютърни науки и математика.
Очаква се сделката да бъде финализирана през второто тримесечие на 2022 година.
На снимката от ляво надясно: Ананд Джейн и Суреш Кондамуди от CleverTap и Момчил Кюркчиев
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови