1 USD
1.67108 BGN
Петрол
66.65 $/барел
Bitcoin
$108,719.0

Компания уволнила работниците си заради AI, отново наема хора на работа

Klarna наема студенти, хора от по-слабо населени райони, както и дългогодишни потребители

Месеци след като решението изкуствения интелект да замени човешкия труд, главният изпълнителен директор на Klarna Себастиан Семиатковски прави крачка назад. Той отменя наложения поради AI временен мораториум и възстановява наемането на персонал.

В интервю за Bloomberg той обяви, че Klarna отново назначава служители, за да гарантира, че клиентите винаги ще имат възможност да общуват с реален човек, когато това е необходимо.

„От гледна точка на бранда и на самата компания, смятам за изключително важно клиентът да бъде сигурен, че винаги ще има човек, с когото може да разговаря, ако пожелае,“ подчертава Семиатковски.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Той призна, че стратегията, ориентирана към изкуствения интелект, която Klarna следваше в последните няколко години, не е дала очакваните резултати. Макар AI чатботовете да са по-евтини за поддръжка, те са довели до „по-ниско качество“ на обслужването в сравнение с реалните служители.

Затова Klarna сега стартира нова вълна на наемане, фокусирана върху изграждане на екип за качествена клиентска поддръжка. Кампанията е насочена към студенти, хора от по-слабо населени райони, както и дългогодишни потребители на Klarna, които проявяват ангажираност към бранда. Всички позиции са напълно дистанционни.

„Наистина вярваме, че инвестицията в качествена човешка поддръжка е пътят към бъдещето за нас,“ заключи Семиатковски.

През декември Klarna замрази цялото наемане на служители, за да се съсредоточи върху инвестиции в изкуствен интелект. За този период числеността на персонала спадна с 22% до 3 500 души, като според Семиатковски това се дължи основно на естествено текучество. Той призова служителите на Klarna да използват AI, за да запълнят празнините, оставени от напусналите колеги.

През февруари 2024 г. компанията обяви, че AI може да върши работата на 700 служители от отдел „Обслужване на клиенти“ и че в рамките на месец от пускането си е поел 75% от клиентските чатове – или около 2,3 милиона разговора. Ботът е отговарял на въпроси, свързани с теми като възстановяване на средства, връщане на продукти и плащания, като е разговарял на над 35 езика.

Първоначалните тестове с AI чатбота на Klarna показали, че той предоставя точни отговори на база съществуващата документация и бързо прехвърля клиентите към реални служители при необходимост. Гергей Орос, автор и писател в The Pragmatic Engineer, написа в X през февруари, че чатботът на Klarna действа „буквално като филтър“ за достигане до човешка поддръжка.

Klarna е оценена на 14,6 милиарда долара. От основаването си през 2005 г. компанията изигра ключова роля в популяризирането на услугите от типа „купи сега, плати по-късно“. През март тя стана и ексклузивен доставчик на такива услуги за Walmart.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук