1 USD
1.89905 BGN
Петрол
76.59 $/барел
Bitcoin
$98,200.6

Как AI може да повлияе на решенията ни за покупки?

Технологии

Какво крие бъдещето на изкуствения интелект?

 

Може ли изкустевинят интелект може да повлияе на решенията ви за покупки? Това прогнозират изследователи от Кеймбриджкия университет в статия, съобщават от France press, цитирано от БТА.

  • ИИ ще бъде съсредоточено върху намеренията на интернет потребителите за бъдещи покупки
  • Изкуственият интелект вече е обект на критики заради способността си за разпространение на дезинформация

Бъдещето на изкуствения интелект

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Снимка: iStock

"Инструментите на изкуствения интелект вече са в процес на разработка, за да получават, извеждат, събират, разбират, прогнозират и в крайна сметка - манипулират и превърнат бъдещите решения на потребителите в стока". Това отбелязва Якуб Чаудари един от авторите на статията на Центъра "Леверхълм" за бъдещето на изкуствения интелект към Кеймбридж - център за интердисциплинарни проучвания, посветен на изкуствения интелект. 

Това приложение на ИИ ще бъде съсредоточено върху намеренията на интернет потребителите за бъдещи покупки или предстоящи избори. Подобна стъпка ще надхвърли сегашните практики, при които целта е да се насочи вниманието на потребителя към предложилия най-висока цена, най-вече в социалните мрежи, и да се отправи целева реклама, базирана на основата на навиците при сърфиране в мрежата или историята на минали търсения. 

Може ли изукствения интелект да събере лична информация?

Технологията може да събере дълбоко лични психологически и поведенчески данни на потребителя, след което да се адаптира към тях, за да установи високо ниво на доверие и да му влияе по-лесно, според авторите на тази статия, публикувана в "Харвард дейта сайънс ривю".

"Мислили ли сте да отидете да гледате "Спайдърмен" тази вечер?" или "Казахте, че се чувствате претоварени, мога ли да ви запазя онзи билет за кино, за който говорихме?", посочват авторите на статията примерни предложения от "чатбот".

Предложения "за продажба" чрез система за търг в реално време, които също могат да се отнасят за хотел, автомобил под наем или гласуване за политически кандидат.

Тази "икономика на намерението", както я наричат ​​изследователите, проправя пътя за потенциална "социална манипулация в индустриален мащаб", се отбелязва в комюникето, придружаващо тази статията.

"Трябва да започнем да мислим за вероятното въздействие на такъв пазар върху човешките стремежи, включително свободни и честни избори, свободни медии и честна пазарна конкуренция", казва Джони Пен, съавтор на проучването.

"Това, което хората казват, когато разговарят, как го казват и типът възможна намеса "имат много по-интимен характер от простото записване на онлайн поведение", подчертава Якуб Чаудъри.

Изследователите отбелязват, че компании като OpenAI, ChatGPT, Shopify, Nvidia, Meta или Apple са започнали да прибягват към тези "убедителни технологии". Изкуственият интелект вече е обект на критики заради способността си за разпространение на дезинформация, например манипулирането на изображения по време на американските президентски избори, пирпомня АФП.   

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст