1 USD
1.83027 BGN
Петрол
Bitcoin
$64,726.2

Храбрин Иванчев: Българинът кара над 20-годишни дизелови коли, които не пазят живота

Технологии

Председателят на Асоциацията на автомобилните производители обяви, че с новите електрически коли се стига до морето с един заряд

Г-н Иванчев преди броени дни приключи Автомобилния салон в София, какви са вашите впечатления относно представените автомобили тази година?

И тази година гостите на автосалона имаха възможност да се срещнат с най-новите технологии, бъдещите задвижвания на автомобилите, системите за сигурност и въобще всичко, което световните производители могат да предложат.

На този Автосалон членовете на Асоциацията представиха около 190 модела с акцент върху електрическата мобилност. 33 от автомобилите са изцяло електрически, 70 са с хибридни задвижвания и по-малко от половината (89 броя) са с двигатели с вътрешно горене.

Снимка: Ладислав Цветков

Българският потребител успя да се докосне до най-новите технологии в световната автомобилна промишленост, като 14 са пълните премиери, които за първи път се представят на публика в Европа. До този момент на нашите автосалони не сме имали 14 премиери. Това е невероятен шанс за българската публика да бъде първата, която да види тези коли, 8 от които са напълно електрически. Това е отражение на развитието на пазара в Европа и производители предлагат на нашия пазар същото, което предлагат в Европа. Миналата година за първи път електрифицираните автомобили задминаха дизеловите в Европа, така че очаквам тази тенденция и при нас да се засилва с течение на времето

Тази година имахме над 100 автомобила за тест драйва. Публиката имаше възможност да се докосне до най-новите технологии в света, да види последните системи за сигурност и всичко, което представя развитието на автомобилния свят.

Снимка: Ладислав Цветков
Колко е забавянето от поръчката до получаването на автомобила в момента, предвид липсата на някои компоненти и чипове. Какво се случва на пазара на нови автомобили в България?

В момента той е доста труден, дори предизвикателен, заради забавянето на производството на автомобили. Но това ще се преодолее. Ще се намерят нови доставчици на чипове и всички други материали и суровини, които липсват в момента.

Надявам се до края на годината нещата да се подобрят значително и да може всички вносители в България да изпълняват задълженията си към клиентите навреме и да нямаме тези забавяния, които имаме тази година. Цените в момента се покачват заради всеобщия ръст на цените на суровините.

Снимка: Ладислав Цветков
Почти нямахте щанд без електрически автомобили , какъв е делът на електрическите коли в България?

Изключително нисък е, защото в България няма държавна подкрепа за електрификация и декарбонизация на автопарка. При нас електромобилите са 0.1% от всички коли. Това е изключително нисък дял и поради това нашият въздух е замърсен и има високо ниво на жертви по пътищата. Защото българинът кара над 20-годишни дизелови автомобили, които най-много замърсяват и не пазят човешкия живот.

Снимка: Ладислав Цветков

Очакваме комплексен подход от държавата за подпомагане обновяването на българския автопарк - трябва да се развие система за контрол на вноса на автомобили втора ръка, така че в България да се регистрират само проверени коли, които отговарят на начина, по който са произведени.

Да се осигури възможност за скрапинг, тоест българският потребител да може да върне старата си замърсяваща кола и с определен бонус от държавата да си купи нова екологична и сигурна кола. Да се инвестира много в зарядна инфраструктура – по големите пътища, в градовете, в големите квартали – и трябва да се промени данъчното законодателство, за да се следва принципа замърсителят плаща.

Снимка: Ладислав Цветков
Емоционални ли бяха покупките тази година или българите търсят по-скоро най-изгодните оферти спрямо цена и качество? Коя е най-впечатляващата иновация в съвременните автомобилите, която струва да се отбележи?

Както винаги комбинация от двете, в зависимост от автомобилната марка. Водещи при избора на нов автомобил сега са технологиите – при задвижването, свързаността и сигурността.

Най-впечатляващи бяха електрическите модели с батерия от 70 кВТ и нагоре, които дават възможност да се пътува с един заряд до българското море – разстояние от 350 до 450 км. Това са новотопоколение батерии, които напълно заместват възможностите на автомобилите с конвенционални двигатели с вътрешно горене.

Снимка: Ладислав Цветков
Каква кола карате Вие?

Електрическа!

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии