1 USD
1.86892 BGN
Петрол
74.26 $/барел
Bitcoin
$96,296.1

Зapaди митaтa нa Tpъмп: Аіrbuѕ мoжe дa дaдe пpиopитeт нa ĸлиeнти извън CAЩ

Свят

Множество големи американски превозвачи са клиенти на Airbus

Airbus може да приоритизира доставките за клиенти извън САЩ, ако митата на Доналд Тръмп попречат на вноса на европейския производител на самолети в Щатите, каза главният изпълнителен директор на компанията Гийом Фори, съобщава CNN. 

Според изпълнителния директор, комапнията има голямо търсене, така че ако се сблъскат с трудности при доставката до САЩ, могат да се адаптират. 

„Тези тарифи се задават и ние не знаем какви ще бъдат и ако бъдат въведени, как биха повлияли. Така че сме готови да се адаптираме“, каза Фори, имайки предвид многото тарифни заплахи на американския президент Доналд Тръмп, които вече бяха засилени срещу Китай. 

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Въпреки това Фори подчерта, че Airbus е предприел стъпки през последните години не само да купува повече от САЩ и да продава значителен брой самолети и хеликоптери в САЩ, но и да базира част от производството си на местно ниво. Множество големи американски превозвачи са клиенти на Airbus, включително American Airlines, Delta, United и JetBlue.

Каква е целта на Airbus?

Целта на европейския производител на самолети за около 820 доставки на самолети през 2025 г. беше публикувана въпреки тези несигурности, за да се изясни какво мислим, че могат да доставят тази година без тарифи. Аirbus, междувременно, остава затруднен от множество проблеми с веригата за доставки, които ограничават способността му да увеличи производството и да работи с натрупаните поръчки от повече от 8000 самолета, каза Фори пред CNBC.

Коментарите му идват, след като по-рано в четвъртък компанията отчете ръст от 6% на годишните приходи, но 8% спад в коригираната оперативна печалба до 5,35 милиарда евро през 2024 г. Печалбата на звеното за отбрана и космос на компанията се залюля до загуба от 656 милиона евро за цялата година.

Фори каза пред CNBC, че космосът е областта, в която страдат на фона на конкуренцията от играчи като SpaceX на Илон Мъск и минали инвестиции в технологии, които се оказаха трудни.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.