Тези 3 европейски държави имат най-популярните сувенири в света

Свят

Една от тях печели около 1,6 млрд. долара от продажбите на най-популярния си артикул

 

Доклад на онлайн пазара Ubuy изследва 51 държави, за да определи 10-те най-популярни места за продажба на сувенири, съобщава Forbes. Проучването изследва най-популярния сувенир във всяка страна, неговата цена, годишните пътувания на международни туристи в тези страни, разходите за международен туризъм и очакваните приходи от продажбата на сувенири. Взети са предвид и броят на търсенията през 2024 г. за всеки сувенир.

Трите държави с най-популярни сувенири са европейски, като една от тях е спечелила над 1,6 млрд. долара от продажби на най-популярния си артикул. 

Франция е с най-популярния сувенир в света

Франция е начело на списъка с ключодържателя на Айфеловата кула, който е най-популярният сувенир в света. Страната отбелязва най-голям брой международни туристически посещения - 117,1 млн. души годишно, както и разходи за международен туризъм в размер на 31,193 млн. долара, което е втората най-висока сума в списъка.

Но тъй като цената на ключодържателя е сравнително ниска, очакваните приходи от сувенири се движат около 600 млн. долара, което е малко в сравнение с някои от другите държави в проучването.

Полша печели най-много пари от сувенири

Полша се нарежда на второ място с прочутите си кехлибарени бижута. Вкаменената дървесна смола се обработва като скъпоценен камък и се използва от векове в Прибалтика за изработване на аксесоари за богатите и благородниците. Полша е на първо място по приходи от продажба на сувенири, които се оценяват на над 1,6 млрд. долара. Освен това в страната годишно пристигат 88,5 млн. международни туристи, които допринасят за разходи за международен туризъм в размер на 31,1 млн. долара. 

5 от 10 от най-популярните сувенири в света са от Европа

Италия заема трето място с висулките от муранско стъкло, изработени на стъкларския остров във венецианската лагуна. Страната посреща 38,4 млн. чуждестранни туристи годишно и генерира близо 1,3 млрд. долара разходи за международен туризъм. Сувенирите на Италия са доста популярни, за което свидетелстват 218 091 търсения през 2024 г., което е вторият по големина брой в списъка. 

Най-добрият испански сувенир е миниатюрната рокля фламенко, която е на пето място в списъка. Страната привлича 36,4 милиона международни туристи всяка година, като разходите за туризъм достигат 7 119 000 долара. През 2024 г. е имало 141 279 търсения на испански сувенири, а приходите на страната от продажби на сувенири се оценяват на повече от 1 млрд. долара.

Чехия заема девето място, като най-популярният сувенир е бохемският кристал. Страната привлича 37,2 млн. международни туристи годишно и отчита разходи за туризъм в размер на 6 034 000 долара, като през 2024 г. са регистрирани 29 356 търсения на сувенири. Очакваните приходи от продажби на сувенири са 837 млн. долара, което е четвъртата по големина сума в списъка.

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст