1 USD
1.89905 BGN
Петрол
76.59 $/барел
Bitcoin
$98,200.6

Производителят на звездата на Mercedes обявява фалит (ГАЛЕРИЯ)

Свят

Компанията оцелява след Наполеоновото нашествие, Голямата депресия и две световни войни

 

Германската компания „Герхарди Кунстщофтехник“ Gerhardi Kunststofftechnik оцелява след Наполеоновото нашествие, Голямата депресия и две световни войни. Но настоящата автомобилна криза в Европа доведе този производител на до ръба на колапса, пише Bloomberg.

Основана през 1796 г., Gerhardi започва с производството на метални изделия, преди следвоенния автомобилен бум на Германия. Майсторството на компанията  в горещото щамповане я направи доверен доставчик на решетки, дръжки и хромирани облицовки за Mercedes-Benz Group.

Gerhardi Kunststofftechnik

Миналия месец, след дълъг период на растящи разходи и спад в търсенето, Gerhardi Kunststofftechnik, компанията, която произведе звездата за Mercedes, подаде молба за обявяване на несъстоятелност, оставяйки съдбата на своите 1500 служители в неизвестност.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Gerhardi е само една от стотиците малки компании в европейската автомобилна верига за доставки, които се борят след като производителите на автомобили намаляват производството поради по-слаби продажби и бързо преминаване към електрически превозни средства.

Френската компания Forvia SE, която произвежда компоненти за Stellantis и Volkswagen, съкращава хиляди работници, тъй като преминаването към електрически превозни средства прави традиционните продукти като скоростни кутии и изпускателни системи остарели.

Но дори доставчици, свързани с електрически превозни средства – като шведския производител на батерии Northvolt AB – също страдат, тъй като правителствата намаляват субсидиите и продажбите се свиват.

Тази година европейските производители на части обявиха 53 300 съкращения, повечето от които в Германия, според данни на индустриалната асоциация CLEPA. Това е повече, отколкото по време на пандемията от коронавирус, когато фабриките бяха затворени с месеци.

„С високите цени на енергията на континента, бюрократичните пречки и заплахата от влошаване на търговските отношения със САЩ следващата година изглежда също толкова мрачна“, каза Матиас Цинк, президент на CLEPA. „Компаниите инвестираха много, очаквайки ръст на продажбите на електрически превозни средства, но това не се случи.

Автомобилните доставчици наемат около 1,7 милиона работници в целия Европейски съюз и харчат около 30 милиарда евро годишно за научноизследователска и развойна дейност. Според консултантската фирма McKinsey всеки пети доставчик на автомобили очаква да реализира загуби през следващата година.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст