Таксата за паркоместата в Пловдив скача от 20 на 60 лв.
Увеличението е 3 пъти
Компанията оцелява след Наполеоновото нашествие, Голямата депресия и две световни войни
Германската компания „Герхарди Кунстщофтехник“ Gerhardi Kunststofftechnik оцелява след Наполеоновото нашествие, Голямата депресия и две световни войни. Но настоящата автомобилна криза в Европа доведе този производител на до ръба на колапса, пише Bloomberg.
Основана през 1796 г., Gerhardi започва с производството на метални изделия, преди следвоенния автомобилен бум на Германия. Майсторството на компанията в горещото щамповане я направи доверен доставчик на решетки, дръжки и хромирани облицовки за Mercedes-Benz Group.
Миналия месец, след дълъг период на растящи разходи и спад в търсенето, Gerhardi Kunststofftechnik, компанията, която произведе звездата за Mercedes, подаде молба за обявяване на несъстоятелност, оставяйки съдбата на своите 1500 служители в неизвестност.
Gerhardi е само една от стотиците малки компании в европейската автомобилна верига за доставки, които се борят след като производителите на автомобили намаляват производството поради по-слаби продажби и бързо преминаване към електрически превозни средства.
Френската компания Forvia SE, която произвежда компоненти за Stellantis и Volkswagen, съкращава хиляди работници, тъй като преминаването към електрически превозни средства прави традиционните продукти като скоростни кутии и изпускателни системи остарели.
Но дори доставчици, свързани с електрически превозни средства – като шведския производител на батерии Northvolt AB – също страдат, тъй като правителствата намаляват субсидиите и продажбите се свиват.
Тази година европейските производители на части обявиха 53 300 съкращения, повечето от които в Германия, според данни на индустриалната асоциация CLEPA. Това е повече, отколкото по време на пандемията от коронавирус, когато фабриките бяха затворени с месеци.
„С високите цени на енергията на континента, бюрократичните пречки и заплахата от влошаване на търговските отношения със САЩ следващата година изглежда също толкова мрачна“, каза Матиас Цинк, президент на CLEPA. „Компаниите инвестираха много, очаквайки ръст на продажбите на електрически превозни средства, но това не се случи.
Автомобилните доставчици наемат около 1,7 милиона работници в целия Европейски съюз и харчат около 30 милиарда евро годишно за научноизследователска и развойна дейност. Според консултантската фирма McKinsey всеки пети доставчик на автомобили очаква да реализира загуби през следващата година.
Увеличението е 3 пъти
Ето какво покриват ваучерите
Идеята на проекта е да прилиат на петте континента на Земята, погледнати от въздуха