Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Групата прогнозира за 2022 г. оперативен резултат от най-малко 500 милиона евро
Най-големият европейски авиопревозвач Lufthansa отчете за второто тримесечие първата си чиста тримесечна печалба от началото на пандемията от COVID-19. Принос има товарното подразделение на компанията, предаде AFP.
Групата прогнозира за 2022 г. оперативен резултат от най-малко 500 милиона евро.
Превозвачът е спечелил от все така силното търсене и високите цени при превоза на товари. В същото време превозът на пътници на авиокомпаниите Lufthansa, Austrian, Swiss, Brussel Airlines и Eurowings остава на червено.
В резултат на затрудненията по летищата и липсата на персонал групата обаче леко е понижила очакванията си за трафика през третото тримесечие.
Подобно на други европейски авиокомпании, Lufthansa отмени за лятото хиляди полети, което създаде хаос по летищата след възобновяването на търсенето в периода след пандемията. Групата, която е съкратила над 30 000 работни места от 2020 г., планира да назначи 5000 души през второто шестмесечие.
"Групата Lufthansa се завръща на зелено и сега вече трябва да продължим стабилизацията на дейностите", заяви в изявление главният изпълнителен директор Карстен Шпор.
В края на юли авиокомпанията се изправи и пред стачка на персонала, довела до почти пълно спиране на операциите на двете й основни летища - Франкфурт и Мюнхен. Очаква се обаче търсенето да остане силно въпреки затрудненията, като резервациите за август и септември са достигнали 83% от предпандемичното равнище.
По-конкретно, пътническата дейност през второто тримесечие отчита оперативна загуба от 86 милиона евро спрямо 1,2 милиарда евро през второто тримесечие на 2021 г. Между април и юни отмяната и закъсненията на полети са стрували 158 милиона евро.
За първите шест месеца авиокомпаниите остават на червено с общо 86 милиона евро, единствено Swiss е реализирала слаба оперативна печалба от 45 милиона евро. Товарното подразделение от своя страна е с оперативна печалба от 482 милиона евро през второто тримесечие, което представлява увеличение на годишна основа, като за първите шест месеца на годината достига оперативна печалба от близо 1 милиард евро. Техническия филиал е с печалба от 100 милиона евро през първото тримесечие.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб