
ЕК иска плаващ таван на цената на руския петрол с 15% под световните цени
Целта е да се ограничи възможността на Русия да финансира войната в Украйна
Рисковата зона в Червено море се разраства - с 15-20% намалява капацитетът на превозите с танкери
Проблемите с корабоплаването през Червено море се задълбочават, съобщава Ройтерс. Очаква се това да повлияе негативно върху капацитета на превозите с танкери между Далечния изток и Европа, като ги намали с 15-20% през настоящото тримесечие, посочва датската компания за морски превози „Мерск“ (Maersk).
И „Мерск“, и други компании пренасочиха корабите си от маршрута през Червено море по по-дългия маршрут около Африка, за да избегнат атаките на йеменските бунтовници хути. По-дългото плаване обаче води до по-високи разходи и такси.
От превозвача посочват, че рисковата зона се разраства, а атаките се случват все по-навътре в морето.
„Това принуждава корабите ни да удължават маршрутите си, което води до допълнителни разходи и до по-дълго време за извършване на превозите“, казват от „Мерск“.
Датската компания предупреди миналата седмица, че проблемите с корабоплаването през Червено море вероятно ще продължат поне до края на годината.
Целта е да се ограничи възможността на Русия да финансира войната в Украйна
Как правилно да съхранявате основни хранителни продукти
Различни фактори влошиха строителната активност в много страни