
Лагард: Митата на Тръмп ще имат негативен ефект за целия свят
Никога не съм казвала думата несигурност толкова, колкото през последните няколко седмици, казва тя
Все пак Red Bull не ви "дава крила"
През 2014 г. известният лозунг на Red Bull, „Дава ти крила“, се оказа маркетингов мит, след като съдебно дело в САЩ доведе до споразумение за компенсация. Компанията се съгласи да изплати обезщетения на американски клиенти, които са купували напитката между 2002 и 2014 г., без да изисква доказателства за покупка, разказва BBC.
Какво се случи?
Делото е заведено от американския потребител Бенджамин Каредърс, който обвини Red Bull в подвеждаща реклама. Според него лозунгът внушава, че напитката осигурява по-висок енергиен ефект от обикновеното кафе, но всъщност съдържа същото количество кофеин – около 80 мг в кутия от 250 мл.
Съдията, който разглежда делото, се съгласява, че рекламните послания на компанията създават нереалистични очаквания у потребителите. В резултат Red Bull трябва да изплати компенсации – 10 долара в брой или стоки на стойност 15 долара – на всички клиенти в САЩ, закупили напитката в периода между 2002 и 2014 г.
Последствия и промени
Споразумението струва на компанията 13 милиона долара, но Red Bull отрича да е извършил нещо нередно.
„Нашият маркетинг винаги е бил точен и верен“, заявяват те в изявление, като подчертават, че са уредили делото, за да избегнат допълнителни разходи и усложнения.
През май 2015 г. съдът одобри споразумението, а кампанията за подаване на искове приключи през март същата година. Въпреки че Red Bull се съгласи да преразгледа маркетинга си, слоганът "Red Bull ти дава крила" все още се използва на някои пазари.
*Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.
Никога не съм казвала думата несигурност толкова, колкото през последните няколко седмици, казва тя
Общо 32 летци по двата договора ще бъдат обучени в Съединените щати
Ето как са се променили цените през годините