
Тест на германска космическа ракета завърши с експлозия
Ракетата експлодира след 40 секунди във въздуха
Eвропейската мрежа Starline планира да свърже 39 дестинации в европейски страни
Планът на 21st Europe предвижда общоевропейска високоскоростна железопътна мрежа, която ще функционира като метро. Десетки железопътни маршрути, пуснати през последните години, улесняват пътуването през границите на европейските държави. Но наскоро обявено предложение от базиран в Копенхаген мозъчен тръст има много по-амбициозен план за влаковите връзки на континента, съобщава Euronews.
Наречен Starline, той се надява да преоткрие „фрагментираната, неравномерна, често бавна“ железопътна инфраструктура на континента и да въведе ултра-бързи връзки с конкурентни въздушни пътувания.
21st Europe се стреми мрежата да работи до 2040 г. - но колко реалистична е тяхната визия?
Не може да се отрече, че една европейска железопътна система би била изключително популярна сред пътниците. Вече се работи по Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T), инициатива на Европейския съюз, която има за цел да обедини инфраструктурата на целия континент.
Но 21-ва Европа казва, че й липсва „амбиция и дизайн“ не само в изживяването на пътниците, където сложното издаване на билети , непоследователното обслужване и остарелите гари карат железниците да се чувстват фрагментирани, но и в пропуснатата възможност да превърнат железопътния транспорт в определяща характеристика на самата Европа“
21-вата европейска мрежа Starline с дължина 22 000 километра се стреми да свърже 39 дестинации в европейски страни - като линиите достигат и до Обединеното кралство, Турция и Украйна.
Новата система ще бъде около 30% по-бърза от сегашното шосейно и железопътно пътуване с влакове, движещи се с 300-400 км/ч. Това означава, че пътниците могат да стигнат от Хелзинки до Берлин за малко повече от пет часа вместо целодневното пътуване , което се изисква в момента.
„Киев до Берлин, исторически пътуване за една нощ, се превръща в предсказуема, безпроблемна връзка“, казва мозъчният тръст. „Милано – Мюнхен, бавен и криволичещ маршрут днес, се превръща във високочестотна връзка между големите икономически центрове.“
Влаковете Starline ще имат лесно разпознаваема наситено синя ливрея. Вагоните няма да бъдат разделени по класове, а по пространства за различни нужди като тихи зони за работа и семейни секции. Те ще пристигат на нови гари , построени точно извън големите градове с връзки към съществуващите градски транспортни системи.
21st Europe предвижда тези станции като културни центрове, които ще имат ресторанти , магазини и добре проектирани зони за чакане, както и концертни зали, музеи, спортни обекти и места за събития.
И така, как Starline ще стане реалност? 21st Europe предлага той да бъде публично финансиран и управляван от одобрени национални железопътни компании, като същевременно ще бъде наблюдаван от нов Европейски железопътен орган (ERA) - орган в рамките на ЕС, отговорен за осигуряване на координацията, оперативната съвместимост и дългосрочното разширяване на системата.
Това е изключително амбициозно предложение, но мозъчният тръст вярва, че може да стане реалност до 2040 г.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Ракетата експлодира след 40 секунди във въздуха
В бъдеще основните задачи, изпълнявани от служители от поколението Z, ще бъдат извършвани от компютри
Ето кои са 20-те града с най-много зелени площи в света