
Това може да е последната година да посетите Япония, ето защо
Япония е една от най-посещаваните дестинации в света
Целта е потвърдена в първия съвместен Доклад за устойчивост на всички 14 държави от групата на dm drogerie markt
dm потвърждава целта си да постигне нулеви нетни емисии до 2045 година. Усилията за постигането ѝ и мерките по пътя към климатична неутралност са представени в първия съвместен Доклад за устойчивост на всички 14 държави от групата на dm drogerie markt, който България публикува днес. Документът е за финансовата 2023/24 година (01.10.2023–30.09.2024 г.) и за първи път в него се обобщават дейностите за устойчиво развитие на всички 14 компании в страните от групата dm.
„Целият международен екип по проекта се ръководеше от идеята, че докладът не трябва да изпълнява бюрократично задължение, а по-скоро да насити това задължение със смисъл: постигнатата прозрачност ни помага да разпознаем ключовите области за действие и да приложим още по-целенасочени мерки. Освен това от доклада става ясно колко много ценни и уникални проекти се реализират във всички държави, в които dm осъществява дейност – това ни прави горди и мотивира желанието ни да се справяме още по-добре.“, коментира Харалд Бауер, председател на Борда на управителите на подгрупата dm Австрия, от която е част и България.
“Добър пример за това как подхождаме при реализацията на проектите, така че да постигаме целите си, е нашата стратегия за околната среда. Тя обхваща всеки аспект от дейността ни и ясно очертава ангажиментите ни. Всички знаем, че екологичните ресурси на планетата са ограничени. Затова нашата стратегия разглежда наред с емисиите, които влияят на климата, и други въздействия върху околната среда.", допълни председателят на Борда на управителите на dm България Андрей Петров.
dm се стреми към нулеви нетни емисии до 2045 г.
През 2023 г. общото потребление на енергия от възобновяеми източници на dm групата е 67%, което е с 3% повече в сравнение с предходната година. По-голямата част от емисиите на парникови газове се генерират във веригите за създаване на стойност, като например при производството на продукти с марка dm. Затова тук dm идентифицира потенциал за намаляване на емисиите и работи заедно със своите партньори за конкретни мерки. В рамките на групата 78 обекта вече се снабдяват с енергия от фотоволтаични инсталации, включително магазини, административни офиси и разпределителни центрове. Към 2024 г. dm България разполага с три фотоволтаични инсталации в експлоатация. Част от груповите усилия по пътя към климатична неутралност включват още пилотни проекти за устойчив транспорт и използване на водородни и електрически камиони в логистиката.
dm се стреми да постигне нулеви нетни емисии до 2045 година. Тази обща цел е независима от различията в законодателството в отделните държави. За постигането ѝ групата разчита на подхода, залегнал в нейната стратегия за опазване на околната среда – изготвяне на екологичен баланс за въздействията върху околната среда, тяхното избягване и намаляването им до минимум и създаване на нова екологична стойност чрез мерки като ренатурализация на деградирали райони.
Опаковки: стратегически подход „Без отпадъци“
По отношение на опаковките на собствените марки на dm групата залага на използването само на толкова материал, колкото е необходим за защитата на продукта. При пластмасовите опаковки количеството на използвания за тях материал през 2023 г. е намален с почти 30% в сравнение с 2018 г. и спрямо оборота. В края на 2023 г. 43% от пластмасата в опаковките на продуктите с марка dm в Германия вече са от рециклиран материал. „За да бъде наличен достатъчно рециклат в бъдеще, постоянно увеличаваме рециклируемостта на опаковките на нашите dm марки“, каза отговорният за асортимента управител на подгрупа dm Австрия Марлене Драшвандтнер.
В търсене на иновативни източници на суровини за пластмасовите опаковки dm работи по проект с компанията „LanzaTech“, която рециклира CO₂ от индустриални отпадъчни газове – например при производството на стомана – и го преобразува в биоетанол. Този биоетанол се използва за производството на пластмаса. Част от опаковката на препарата за миене на съдове „Denkmit Ultra Sensitive“, който се предлага и в България, съдържа пластмаса от рециклиран CO₂.
Кодекс за устойчивост на dm марките
Със своя Кодекс за устойчивост на dm марките компанията и нейните производствени партньори гарантират изпълнението на стратегията за устойчивост на dm марките и устойчивия произход на важни суровини. В груповия доклад за устойчивост е отчетено, че 94% от партньорите, произвеждащи продукти с марката dm, вече са подписали този кодекс.
"В dm имаме ясна позиция по отношение на човешките права: компанията споделя отговорността за хората, които работят за dm по веригите за създаване на стойност. Искаме да продължим да засилваме отговорността си за правата на човека и околната среда и да я прилагаме на основата на оценка на рисковете.", заяви Марлене Драшвандтнер.
За органични храни на достъпни цени
Към периода на докладване собствената марка на компанията dmBio включва около 650 продукта и е най-бързо развиващата се марка на dm. 100% от продуктите на dmBio са сертифицирани със знака за биологично производство на ЕС. Като цяло в групата dm продуктите dmBio представляват 81% от продажбите на храни (80% в dm България). „Във времена, когато много семейства трябва да ограничават бюджета си, искаме да допринесем за това биохраните да останат достъпни и да дадем на клиентите свободата да избират устойчиви продукти.“, подчерта Харалд Бауер.
Научете повече за нашите действия в Доклада ни за устойчивост: dm Доклад за устойчивост 2023/24 | dm България
За dm-drogeriemarkt и dm България
dm-drogerie markt принадлежи към най-големите вериги дрогерии в Централна и Източна Европа. Първият магазин на dm е отворен през 1973 г. в Карлсруе, Германия, а първият в Австрия – през 1976 г. в Линц. Днес марката dm е представена в 14 страни в Европа.
dm България се присъединява към групата на 29 януари 2009 г. с първия си магазин за дрогерийни стоки във Видин. Към днешна дата магазинната мрежа се състои от 119 магазина в 44 града, а служителите на компанията са близо 1500. Асортиментът на dm обхваща близо 16 000 дрогерийни стоки като изключително голям брой козметични продукти, парфюмерия, бебешки продукти, стоки за дома, храна за домашни любимци и много други. Многообразният асортимент е допълнен и от 28 собствени марки на dm, като сред най-популярните са Balea, babylove, alverde, dmBio, Denkmit, Profissimo и Dontodent. В магазините за дрогерийни стоки на dm България не се предлагат лекарствени продукти и медицински изделия.
Целта на dm е да изгражда компания, която отговаря на потребностите на клиента, да е надежден и коректен партньор, да предлага на служителите си възможности за развитие. Затова dm поставя човека в центъра на своята дейност – като клиент, служител или партньор. „Тук съм човек, тук пазарувам“.
Япония е една от най-посещаваните дестинации в света
Как се е случило това
С колко ще се вдигнат цените?