БНБ пуска в обращение сребърна възпоменателна монета, посветена на българската гайда
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
В центъра на София и Пловдив няма да могат да влизат коли с под Евро 1
Вносът у нас на коли втора ръка с клас под Евро 4 да се забрани, а допълнителни мерки да извадят от пътищата и голяма част от наличните в момента стари дизели – това предвижда проектът на Национална програма за контрол на въздуха, качен за обществено обсъждане.
Сред мерките, които засягат сухоземния транспорт е правителството да поиска одобрение от ЕК, за да се ограничи вносът на превозни средства от клас под Евро 4, „с главната цел от предотвратяване на „изхвърлянето” на стари дизелови превозни средства на българския пазар”.
Прави впечатление, че тази мярка не е посочена в доклада на екоминистъра Нено Димов, който придружава проекта.
Колите с Евро 4 са произведени след 1 януари 2005 г., като онлайн изданието на „24 часа” отбелязва в своя публикация, че в големите градове в Германия, Италия, Испания, Франция, Великобритания, Белгия и Гърция вече има или предстои да бъдат наложени ограничения, специално насочени срещу дизелите.
Същевременно, според проекта на програма в центровете на София и Пловдив трябва да се обособят зони с ниски емисии, където не се допускат коли без Евро стандарт или с Евро 1. Трябва да заработи и система за проверка на превозните средства, чрез която да се отнема регистрацията на коли с отстранен катализатор или филтър за дизелови частици. Документът предвижда субсидирано приемане на скрап на стари дизелови превозни средства.
Ако програмата бъде одобрена от правителството, мерките ще започнат да се прилагат от следващата година.
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Колко харчат пушачите на година за цигари
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството