1 USD
1.67408 BGN
Петрол
67.99 $/барел
Bitcoin
$117,812.0

Джорджо Армани: От военната болница до модния Олимп

Армани е признат за най-успешния италиански дизайнер

Джорджо Армани е италиански моден дизайнер и милиардер, роден на днешната дата 11 юли през 1934 г. Той за първи път придобива известност, работейки за Cerruti 1881. Основава своята компания Armani през 1975 г., която в крайна сметка се разширява в музика, спорт и луксозни хотели. До 2001 г. Армани е признат за най-успешния дизайнер от италиански произход и е признат за пионер в модата на червения килим, а състоянието му към момента се оценява на 12 милиарда долара.

Той е роден в северния италиански град Пиаченца в семейството на Уго Армани, счетоводител в транспортна компания, и Мария Раймонди. Отгледан е с по-големия си брат Серджо и по-малката си сестра Розана.

Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Докато е в средното училище в Liceo Scientifico Leonardo da Vinci в Милано, Армани се стреми да се занимава с медицина, особено след като прочита „Цитаделата“ на А. Дж. Кронин. Той се записва в медицинския факултет на Миланския университет, но през 1953 г., след като учи три години, напуска и се присъединява към армията. Поради медицинското си образование е назначен във Военната болница във Верона, където посещава представления в Арената. В крайна сметка решава да потърси различен кариерен път.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

След като служи две години във войската, Армани става дизайнер на витрини и продавач в универсалния магазин La Rinascente в Милано през 1957 г. През същата година в магазина той отговаря за представянето на най-ранните дрехи на иновативната финландска компания за текстил, облекло и обзавеждане за дома Marimekko. По-късно става продавач в отдела за мъжко облекло. В това си качество той натрупва ценен опит в маркетинговия аспект на модната индустрия. В средата на 60-те години на миналия век Армани се премества в компанията Nino Cerruti, където проектира мъжко облекло. Уменията му били търсени и през следващото десетилетие, докато продължавал да работи за Cerruti, Армани също така работил на свободна практика, допринасяйки с дизайни за десет производители едновременно.

В края на 60-те години на миналия век Армани се запознал със Серджо Галеоти, архитектурен чертожник, което бележи началото на лични и професионални отношения, продължили много години. През 1973 г. Галеоти го убедил да отвори дизайнерско бюро в Милано, на адрес Corso Venezia 37. Това довело до период на широко сътрудничество, през който Армани работил като дизайнер на свободна практика за няколко модни къщи, включително Allegri, Bagutta, Hilton, Sicons, Gibò, Montedoro и Tendresse. Международната преса бързо признала значението на Армани след ревютата в Sala Bianca в двореца Пити във Флоренция. Опитът позволил на Армани да развие стила си по нови начини. Вече е готов да посвети енергията си на собствения си лейбъл и на 24 юли 1975 г. основава Giorgio Armani S.p.A. в Милано заедно с приятеля си Галеоти. През октомври същата година представя първата си колекция мъжко облекло за пролет и лято 1976 г. под свое име. За същия сезон произвежда и дамска линия.

През годините дизайнерът ясно показва, че избира не само да подкрепя модната индустрия, но и да допринася за областта на изкуството. Армани най-добре описва подхода си към модата по следния начин: „Аз бях първият, който смекчи образа на мъжете и втвърди образа на жените. Обличах мъжете в дамски платове и крадях от мъжете това, което жените искаха и от което се нуждаеха – силовия костюм.“ Неговият андрогинен подход рядко разочароваше модните критици.

Неговите дрехи в киното

Армани също така смята, че връзката с киното е от съществено значение, както за рекламни цели, така и за творчески стимул. През 1980 г. Армани участва в създаването на костюмите за филма „Американско жиголо“, специално за актьора Ричард Гиър, който играе главния герой Джулиан Кей. Продукцията на работата му чрез филма помага за популяризирането на името на Армани, като Гиър отваря чекмедже с ризи Armani, перфектно сгънати, с открити етикети, преди да композира четири изцяло тоалета Armani във филма. Тази връзка с филмовата индустрия проектира името и марката му до много по-широка аудитория. Армани е проектирал костюми за повече от сто филма, един от най-важните от които е „Недосегаемите“ (1987).

Армани има широко международно влияние, защото работата му е далеч отвъд дрехите и аксесоарите на висшата мода. Работата му може да бъде сравнена с работата на много известни художници от миналото, които са създали други видове изкуство. Поради това колко ценна и детайлна е работата му, тя често представлява мост от модата към изкуството. Пример за това е музеят „Гугенхайм“ в Ню Йорк, където се проведе изложба на творбите на Армани – първа такава за жив дизайнер – със средна посещаемост от 29 000 души седмично.

През 2011 г. Армани става първият луксозен дизайнер, който приема предизвикателството „Зелен килим“ на Ливия Фърт, за да подчертае устойчивата мода, създадена от рециклирани пластмаси и тъкани. Неговите дизайни за предизвикателството са рокля за нея и смокинг за тогавашния ѝ съпруг, актьора Колин Фърт.

Към 2009 г. Армани има търговска мрежа от 60 бутика Giorgio Armani, 11 Collezioni, 122 Emporio Armani, 94 A/X Armani Exchange, 1 Giorgio Armani Accessori и 13 магазина Armani Junior, разпръснати в 37 държави. Към 2017 г. той има годишен оборот от 1,6 милиарда долара и лично състояние от 8,1 милиарда долара.

Колекция от хотели Armani

През 2005 г. Giorgio Armani и Emaar Properties PJSC подписаха споразумение за изграждане и експлоатация на поне седем луксозни хотела и три ваканционни курорта под името Giorgio Armani. Джорджо Армани отговаря за всички аспекти на интериорния дизайн и стил на хотелите.

Хотел Armani беше открит в Бурдж Халифа на 27 април 2010 г., обхващайки долните 39 етажа на свръхвисокия небостъргач в Дубай, Обединени арабски емирства; разполага със 160 стаи за гости и апартаменти и 144 резиденции. Джорджо Армани проектира и интериора на резиденциите Armani, също в небостъргача, и специално проектираната линия продукти от колекцията за обзавеждане на дома Armani/Casa.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук