"Затворена ековерига": Още компании ще рециклират батериите на електроколите си

ESG
 

Ето и кои са те

Автомобилните компании Volkswagen и Audi ще рециклират батериите на електроколите си. 

Това ще се извършва от компанията за рециклиране на батерии Redwood Materials, която е притежание на съоснователя на Tesla JB Straubel. 

Двете автомобилни компании са се съгласили да се присъединят към програмата за рециклиране на батерии за електрически превозни средства. Програмата е част от усилията за създаване на затворена верига за доставки, която може да направи електрическите превозни средства по-устойчиви, съобщава Forbes. 

Базираната в Карсън Сити, Невада компания ще работи директно с повече от 1000 представителства на VW и Audi в САЩ за събиране и изпращане на използвани EV батерии до своите съоръжения за рециклиране. Redwood изчислява, че може да възстанови над 95% от металите с висока стойност в тези литиево-йонни пакети, включително никел, кобалт, литий и мед. След това тези материали ще бъдат използвани за нови аноди и катоди за батерии, които Redwood каза, че ще достави на базираните в САЩ производители на батерии.

Глобалното нарастване на търсенето на литиево-йонни батерии за захранване на електрически автомобили и камиони натоварва веригата за доставките на суровини от международен произход като литий, никел и кобалт. Всичките тези суровини се търгуват на или близо до рекордно високи нива. В момента литият струва близо 75 000 долара за тон, показват данните на Trading Economics, а никелът е около 22 000 долара за тон. От Redwood смятат, че широкомащабната инфраструктура за рециклиране на батерии е най-добрият начин за управление на ограничените доставки.

Подкрепена от компании като Ford и Amazon, Redwood е набрала повече от 800 милиона долара през последните две години, повишавайки оценката си до 3,8 милиарда долара, според Pitchbook, компанията предоставяща данни за изследвания и технологии. 

Volkswagen Group of America изчислява, че 55% от нейните продажби в САЩ ще бъдат на електрически превозни средства до 2030 г.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст