България става център на кръговата мода в Европа

ESG

Remix Global EAD инвестира 20 милиона лева в нова високотехнологична база и заема водещо място сред международните компании с позитивно влияние върху околната среда

Remix Global EAD (Remix), високотехнологичната и иновативна компания за кръгова мода, открива един от най-големите центрове за обработка и дистрибуция на индивидуални артикули не само у нас, но и в Европа.

С новата си мащабна инвестиция от 20 милиона лева компанията намалява негативните последици от свръхпроизводството на дрехи и аксесоари, и многократно увеличава позитивното си влияние върху околната среда. По този начин се нарежда сред лидерите в сектора, ангажирани с устойчивото бъдеще на модата. 

Фотокредит: Remix

Новата база в с. Равно поле, създадена със собствена иновативна технология, базирана на над 10 години международен опит, отваря врати една година след като българската компания Remix стана част от американския гигант thredUP - една от най-големите онлайн платформи за препродажба на дрехи, обувки и аксесоари в света. Придобиването утвърждава бизнес модела с кауза и води до сериозно увеличаване на приноса на Remix в кръговата мода в Европа, а също и до разрастването на глобалното влияние на двете компании.

Центърът, разположен върху близо 30 000 кв. м., в пълния си капацитет ще утрои досегашния и ще позволи обработката на 60 000 уникални артикула дневно, благодарение на съвременните технологии, обслужване и автоматизация. Процесите са придружени с експертен контрол и няколко нива на проверка, което гарантира безкомпромисно качество.

Фотокредит: Remix

Като развива и иновативната си услуга „Продайте на Remix“, компанията дава възможност на потребителите да създадат кръгов гардероб по най-лесния начин. Услугата позволява на всеки да продаде запазените си дрехи, обувки и аксесоари лесно и удобно. Заедно с това им осигурява възможността да пазаруват без компромис, с грижа за бюджета си и природата.

„Успешен бизнес модел се създава единствено с мисъл за бъдещето и хората. Remix  е създадена в отговор на вредното въздействие, което модната индустрия оказва върху природата. Затова постоянно стимулираме препродажбите, като инвестираме в нови технологии, ускоряваме оперативните процеси, разширяваме възможностите за автоматизация и обема от доставки. За нас е важно да предлагаме на потребителите безупречно качество и възможност да направят най-добрия избор за себе си и за планетата. Развиваме и предоставяме мащабни технологични решения, които осигуряват на хората съвременен, интелигентен и лесен начин да пазаруват и да удължават живота на дрехите си, а в резултат от тези постоянни, целенасочени усилия в Remix и thredUP създаваме устойчиво бъдеще за сектора", казва Любомир Кленов, съосновател и изпълнителен директор на Remix. 

Компанията оперира в България и 8 други пазара в Централна и Източна Европа. От създаването си преди 10 години до днес тя е обработила над 23 милиона артикула или 7 400 тона, като така е допринесла за спестяването на над 168 млн. килограма CO2 емисии, 2.5 млрд. MJ електричество и над 6.2 млрд. литра вода*. С откриването на новия център за обработка и дистрибуция в с. Равно поле тези числа ще продължат да растат, благодарение на което България ще заеме водещо място в кръговата мода, която е сериозен приоритет за Европейския съюз и ще отговори на изискванията на новата Стратегия за устойчивите текстилни изделия на ЕС, фокусирана върху удължаването на живота на дрехите.

За Remix Global EAD

Remix вдъхновява новото поколение потребители да обновяват гардероба си с грижа за природата и бюджета, като им предоставя модерен и удобен начин да пазаруват и да продават дрехите, които вече не носят, и създава позитивно отношение към повторната употреба. Благодарение на иновативния си бизнес модел, огромния избор на топ марки, намаленията, които стигат до -90% и услугата „Продайте на Remix“, компанията предоставя възможност за създаването на кръгов гардероб, удължава жизнения цикъл на дрехите и аксесоарите, намалява въглеродния отпечатък и поставя основите за по-устойчиво бъдеще на модната индустрия. Remix е част от иновативната американска компания thredUP Inc., световен лидер в  препродажбата на дрехи, обувки и аксесоари. Благодарение на нейните мащабни технологични решения, потребителите интуитивно избират повторната употреба и дават възможност на компанията постоянно да увеличава позитивното си въздействие върху околната среда. С платформата си Resale as a ServiceⓇ, thredUP предоставя възможност на глобалните брандове да използват създадените от нея решения, за да предотвратят преждевременното изхвърляне на модни артикули и да пазят природата.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст