Шест пъти повече пари за национална реклама тази година

БГ Бизнес

Държавата смята да заложи на балнео и спа туризма, с които да привлече чужденците

Шест пъти повече пари за национална реклама дава държавата тази година. Очакват се инвестиции за стотици милиони евро.

Това са близо 24 милиона лева от бюджета и от две оперативни програми и с тях страната ни ще се представя пред света, ще показва историята, културата, традициите, забележителностите ни, и то по начин, който да накара туристи да дойдат именно тук.

Парите за национална реклама са почти толкова, колкото Македония направи, но миналата година. Тогава съседката ни похарчи четири пъти и половина повече. Затова не се изненадвайте, че когато включите световна телевизионна програма, ще видите реклама на македонски туристически дестинации, а не наши.

Като ракета носител на туризма държавата смята да заложи на балнео и спа туризма. Затова не е необходимо да откриваме топлата вода - термалните минерални извори на територията ни са били причината още римската империя да основе 16 селища тук. Едно от тях е и самата Улпия Сердика.

Последните регламенти на Евросъюза, които дават право на европейците да се лекуват във всички страни на ЕС, ни дават още по-големи надежди. България разполага с най-високата концентрация на термални води с рекорден средно денонощен оток от 274 милиона литра. Правото на всеки европеец да се лекува свободно в рамките на съюза ни дава надежди да смятаме, че чуждите здравни каси биха могли да плащат за рехабилитация и балнеолечение у нас.

„Богати страни като Германия...може да изпращат за лечение своите граждани в България - прекрасен климат, минерални води, които покриват 90 на сто от клиничните пътеки на ЕС. Ние имаме традиция в санаториалното лечение, идеална леглова база, а точно балнеологията и спа туризмът са с целогодишна възможност за експлоатация. Колко са местата, на който можете да имате ски курорт и на 10 минути оттам да има минерален извор, на още 10 минути имате голф, на колко места имате минерален извор на 10 минути от плажа”, коментира Бранимир Ботев.

България има 5 високи планини с 146 високи върхове, подходящи за зимен туризъм. Според статистиката един зимен турист у нас оставя четири пъти повече пари от летовниците.

Инвестициите обаче също са огромни - както например за поддръжката на писти с изкуствен сняг. Освен съоръженията и ток, колкото един блок на атомна централа, курортите трябва да притежават и собствени водоеми. В противен случай туристите не идват.

Развитието на морския туризъм също е част от очакванията за предстоящия сезон. Според разчетите се очакват с 4% повече гости по Черноморието в сравнение с миналото лято и над три милиарда евро общи приходи.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст