Младите будители: Три момичета превръщат боклука в енергия
Български стартъп, който прави батерии от отпадъци
БГ Бизнес
Не искат да прекратят автоматично подновени договори без неустойка
Мобилни оператори отказват да прекратят без неустойка автоматично подновени договори. Въпреки промените в закона, хората не могат да се възползват от правото си да се откажат от мобилни услуги с едномесечно предизвестие.
За два месеца комисията за регулиране на съобщенията е получила 70 жалби от граждани.
Според промени в закона от края на 2011-а, договорът може да бъде продължен за нов срок само при изричното писмено съгласие на потребителя. Ако то липсва, договорът се счита за безсрочен. И може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие, без да се дължат неустойки.
Мобилни оператори обаче обясняват, че новите правила не засягат завареното положение.
„Ако сте имали договор, който е подновен пред 29 декември, трябва да се изчака този срок да изтече и чак тогава може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие", твърди Ясен Гуев, директор "Корпоративна политика" на мобилен оператор.
От Комисията за регулиране на съобщенията излязоха с официално становище. Автоматично подновените договори без значение кога и без писмено съгласие на потребителя, се считат за безсрочни. Съответно могат да се прекратят, без да се дължи неустойка.
„Тогава законодателят, а и комисията счита, че българският потребител е в правото си с едномесечно предизвестие да развали този договор”, обясни председателят на комисията Веселин Божков.
Най-вероятно до месец-два ще излязат наяве и първите санкции на мобилни оператори по казуса.
Български стартъп, който прави батерии от отпадъци
Как изкуственият интелект дава нов импулс на eBay
Жена, превърнала духовността и благотворителността в своя житейска мисия