Ценови войни: Най-богатият човек в Китай критикува платформите за онлайн пазаруване и правителството
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството
Не искат да прекратят автоматично подновени договори без неустойка
Мобилни оператори отказват да прекратят без неустойка автоматично подновени договори. Въпреки промените в закона, хората не могат да се възползват от правото си да се откажат от мобилни услуги с едномесечно предизвестие.
За два месеца комисията за регулиране на съобщенията е получила 70 жалби от граждани.
Според промени в закона от края на 2011-а, договорът може да бъде продължен за нов срок само при изричното писмено съгласие на потребителя. Ако то липсва, договорът се счита за безсрочен. И може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие, без да се дължат неустойки.
Мобилни оператори обаче обясняват, че новите правила не засягат завареното положение.
„Ако сте имали договор, който е подновен пред 29 декември, трябва да се изчака този срок да изтече и чак тогава може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие", твърди Ясен Гуев, директор "Корпоративна политика" на мобилен оператор.
От Комисията за регулиране на съобщенията излязоха с официално становище. Автоматично подновените договори без значение кога и без писмено съгласие на потребителя, се считат за безсрочни. Съответно могат да се прекратят, без да се дължи неустойка.
„Тогава законодателят, а и комисията счита, че българският потребител е в правото си с едномесечно предизвестие да развали този договор”, обясни председателят на комисията Веселин Божков.
Най-вероятно до месец-два ще излязат наяве и първите санкции на мобилни оператори по казуса.
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството
В кои професии има най-малко кадри?
Колко харчат пушачите на година за цигари