Как се шофира икономично?

БГ Бизнес

С изправен автомобил, добре напомпани гуми и спокоен стил на каране

Макар и символично, горивата поевтиняват - с 2 стотинки. Колко ще издържи цената, зависи от световните пазари, но от нас зависи дали успяваме да изминем максимален пробег с един резервоар.

В сервиза на българските автомобилисти цената на бензина е тема номер едно. Там постоянно идват клиенти, които се оплакват с високия разход на гориво. Според специалистите най-често причинта е в неизправните автомобили - развален датчик или запушен филтър.

Ако автомобилът е изправен, гумите са добре напомпани, няма ненужни товари и двигателят се гаси при по-дълъг престой, остава още едно универсално правило за пестене. И то е най-важното - стилът на шофиране. Нервното потегляне и спиране вдига разхода с една трета.

„Досега не съм имал такива случаи - да се интересуват как е икономичното каране. Тях ги интересува повече да се научат да карат, а дали малко форсират повече, или по-малко...”, казва Стефан Виденов, инструктор.

След като куристът научи плавното потегляне, може да овладее и спирането с двигател за допълнителна икономия.

Лошото е, че ако човек си купи съвременен автомобил, вместо стар и цапащ, той ще бъде наказан от държавата - за собствениците на нови коли местните данъци са в пъти по-високи.

Обратно на намерението да се вдигне разрешената скорост по магистралата, повечето коли и сега се движат доста под ограничението. Всъщност кризата и скъпите горива имат много по-голяма заслужа за намаляването на жертвите по пътищата, отколкото КАТ някога биха признали.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст