БНБ пуска в обращение сребърна възпоменателна монета, посветена на българската гайда
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Като по-евтина дестинация страната ни привлякла повече туристи с чартърни програми спрямо други държави
Общият брой на превозените пътници от и до България по редовните и чартърни полети през изминалата година се е увеличил от 6 464 хил. души на 6 641, т. е със 170 хил. пътника или 2, 7 на сто. Това обобщи пред медиите Светослав Станулов, председател на Асоциацията на българските авиокомпании и управител на Института по въздушен транспорт.
Според него тези данни означават, че въпреки кризата България увеличава своя международен трафик. Основният дял в ръста идва от чартърните превози, увеличени с 4,6 на сто, което говори от своя страна добре за туризма, посочи Станулов.
Той уточни, че делът на редовните международни линии е 60%, а този на чартърите – 40% от всички реализирани от и до България полети. Това може да се обясни и с факта, че като по-евтина дестинация страната ни е привлякла повече туристи основно по черноморските курорти с чартърни програми спрямо други европейски държави.
Около 50 на сто от полетите от и до България се изпълняват от Летище София, 35 на сто - от Бургас и 16 на сто от Варна. Разликата от преди 15 години, когато столичното летище държеше този дял, е, че Варна и Бургас тогава бяха с равен брой пътници, а сега Бургас надмина считаната за морска столица Варна с цели два пъти, коментира Станулов.
При редовните международни линии общо трафикът е нараснал с 1,6% от 3,9 млн. пътници през 2011 г на 4,02 млн. през миналата година. От тях превозени с български авиокомпании през 2012 г. са 887 хил. пътници, което е ръст от 3,3 на сто спрямо предходната. Това означава, че „България Ер” като национален превозвач държи около 22% от пазара на тези линии. При положение, че пазарът е абсолютно либерализиран това означава добър резултат.
Увеличението на чартърните полети е с 4,6 на сто и през 2012 г. е надхвърлило 2,6 млн. превозени пътници. Българските авиокомпании обаче са превозили 21% по-малко от пътниците си, които са отишли съответно при другите превозвачи, отбеляза Светослав Станулов.
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Колко харчат пушачите на година за цигари
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството