
В тази балканска страна заплатите на сервитьорите надхвърлят 1000 евро
Ето колко печелят сезонните работници
Как ще бъде заседнат пазара за корейски продукти в Европа?
За феновете на корейската козметика в САЩ и Европа има опасност да се сбогуват с любимите си продукти. Причината са новите мита, обявени от Доналд Тръмп, и стриктните регулации на Американската агенция по храните и лекарствата (FDA), които ограничават състава на козметиката, произведена или изнасяни от страната за купувачите по цял свят. Корейските козметични компании обмислят частично изместване на производството си към САЩ с цел да избегнат новите американски мита, което може да доведе до ограничаване на наличностите за други пазари, включително Европа.
Според данни на Комисията по международна търговия на САЩ от 2024 г., вносът на корейска козметика вече е надминал този от Франция – на стойност 1,7 милиарда долара. Големи собственици като AmorePacific, които притежават брандове - Laneige, Cosrx и Innisfree, отбелязаха рекордни продажби в Северна и Южна Америка, дори изпреварвайки Китай. Но тази траектория може рязко да се промени, ако митата от 25% влязат в сила, предава CNN.
Макар че новите мита директно засягат търговията между Америка и Южна Корея, техният ефект ще се усети и в Европа – макар и по косвен път. Корейските компании плануват да преместят част от производството си към САЩ, за да избегнат американските тарифи. Това ще доведе до пренасочване на производствени ресурси и намалени доставки за други пазари, включително европейския. Резултатът е възможни забавяния, по-ниска наличност и покачване на цените на някои продукти и в ЕС.
Очаква се Европа да не е приоритетен пазар за корейските брандове, тъй като печалбите в САЩ са по-високи. Въпреки това ЕС и Южна Корея имат споразумение за свободна търговия от 2011 г., което премахва повечето мита върху козметиката и улеснява регулаторния процес. Това означава, че засега промени във вноса няма да има.
Потребителите в САЩ вече усещат ефекта от политическото напрежение. Популярни слънцезащитни кремове са или изчерпани, или променят формулата си, за да отговарят на американските стандарти. Проблемът е, че FDA все още не е одобрила съвременните UV филтри, използвани в много корейски продукти, което прави местното производство неизгодно и непълноценно като качество. Много от клиентите се оплакват, че американските алтернативи не предлагат същата ефективност или усещане върху кожата.
Дори потребителите, които поръчват от международни сайтове като Yesstyle и Stylevana, ще бъдат засегнати. Нови правила премахват безмитния праг за стоки под 800 долара от Китай и Хонконг. Това означава допълнителни разходи и по-дълги срокове за доставка, които заплашват достъпа до любимите продукти на американските фенове на K-beauty. Някои корейски производители вече местят част от производството си в САЩ. Американските регулации не позволяват използването на ключови съставки, което прави продуктите различни и често по-малко ефективни.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Ето колко печелят сезонните работници
Превалутирането не трябва да води до необосновано увеличение
Зависимостта на Европа от втечнен природен газ (LNG) я прави уязвима