Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Най-много са клиентите със суми за получаване в изравнителната сметка от 10 лв. до 99 лв.
Средно потребената енергия от клиентите на централно топлоснабдяване в София за сезон 2021/22 е с 12% по-малко в сравнение с предходния отоплителен сезон, сочат данните от изравнителните сметки на фирмата за топлинно счетоводство "Техем".
Отново средно с 12% обаче е струвал по-скъпо отоплителен сезон 2021/2022 за потребителите в сравнение с миналата година. Това основно се дължи на по-дългия период с отопление (13 дни повече в сравнение със сезон 2020/2021), на по-ниските среднодневни температури и на повишената цена на енергията от юли 2021 г.
"Отчитаме, че клиентите са реализирали икономии, но повишената цена и по-дългият период с отопление компенсират тези икономии. С оглед очакванията цените на ресурсите да продължават да се покачват, препоръчваме да се продължи с разумното използване на енергия, както и да бъдем все по-активни и внимателни с това кога ни е необходимо отопление и колко топло трябва да бъде в помещението. Това се постига лесно с помощта на термостатни вентили на радиаторите", коментира Милена Стоянова, управител на "Техем".
53 на сто от клиентите в столицата ще получат изравнителна сметка, в която имат сума за получаване или сума равна на начислената енергия през сезона. 47 процента имат суми за доплащане, посочват от "Техем".
По-честото разпределение на енергия (месечен отчет и сметки), каквато е идеята на европейската Директива за енергийна ефективност, транспонирана и в нашето законодателство, дава възможност по-бързо да се ориентираш в месечното си потребление и да реализираш икономии. Затова и над 350 сгради от клиентите на "Техем" в София избраха да преминат на месечен дистанционен отчет и месечна сметка, без изравнителна, допълва Милена Стоянова.
Най-много са клиентите със суми за получаване в изравнителната сметка от 10 лв. до 99 лв. - 24 %. 21 % имат суми за доплащане в същия диапазон. 14 % имат да възстановяват суми от топлофикационното дружество от 100 лв. до 249 лв., а същите средства трябва да доплащат 11 % от потребителите.
От "Техем" обръщат специално внимание, че потреблението на топла вода е съществена част от разхода за енергия. Изправността на водомерите е от съществено значение за определяне на индивидуалния разход. Близо половината водомери за топла вода, монтирани в имотите на клиентите в София са стари, с изтекъл срок за метрологична проверка (10 години).
От фирмата напомнят, че в актуалните текстове на Закона за енергетиката е залегнало задължителното изискване при подмяна на уред (водомер, разпределител, топломер) да бъде монтиран такъв с дистанционен отчет, съгласуван с фирмата за топлинно счетоводство, която обслужва етажната собственост.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб