
Над 106 млн. лв. е оборотът на българските компании в търговската мрежа на Lidl в Европа
Своята продукция са изнесли общо 39 български фирми в 28 държави
Зад инициативата застават няколко организации
Няколко организации призоваха за нов бойкот на супермаркетите и големите хранителни вериги, който да се състои на 20 февруари в цялата страна. Призивът обяви Велизар Енчев, координатор на инициативата и бивш посланик на България в Хърватия.
Зад инициативата застават организациите Обединен съюз на пенсионерите, Национална инициатива "Системата ни убива", Федерация на потребителите в България. Тя е подкрепена и от бившия омбудсман Мая Манолова.
Инициаторите приканват всички български граждани да пазаруват само в малките квартални магазини на 20 февруари, както и да купуват стоки от български производители, за да подкрепят родното производство и българския бизнес, съобщава БТА.
Според Емил Георгиев, председател на Федерацията на потребителите в България, предходната такава инициатива за бойкот е била успешна, защото е „разпалила огъня на потребителското недоволство“.
Димитрина Русева от гражданската инициатива "Системата ни убива“ подчерта, че гласът на хората и потребителите трябва да бъде чут.
Бившият омбудсман Мая Манолова акцентира върху надценките на основни хранителни продукти, които, по думите ѝ, трябва да бъдат регулирани със закон, гласуван от парламента. Депутатите трябва да решат на чия страна застават – на страната на своите избиратели, или на страната на веригите, посочи тя.
Протестът на 13 февруари бе организиран от Движение "Системата ни убива", Федерация на потребителите в България и Обединени пенсионерски съюзи и подкрепен от бившия омбудсман Мая Манолова и нейното движение "Изправи се. БГ". Те призоваха на този ден българските потребители да не пазаруват в нито един хранителен магазин, в нито една търговска верига, в нито един супермаркет. Акцията е по примера на потребителите в Хърватия, Северна Македония, Черна гора, Босна и Херцеговина, Гърция.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Своята продукция са изнесли общо 39 български фирми в 28 държави
Това се случва на фона на преговорите между Русия и САЩ в Рияд
Чуждестранните инвестиции обаче са едва 78 млн. евро