Платформа за слизане от автобуси и по-малко паркоместа: Какво ще видите, когато се върнете в София?

БГ Бизнес

Каква е идеята на новите платформи на булевардите?

 

50 броя паркоместа по-малко ще има след пълния ремонт на бул. "Патриарх Евтимий" в столицата. Това каза общинският съветник от ПП-ДБ-СС Стефан Спасов пред БНТ. По думите му това е незначителен процент от общо 3300 места в района, а така ще се компенсират и живущите в района.

Снимка: Спаси София

На спирките на булеварда са изградени специални платформи, които трябва да улеснят качването и слизането от градския транспорт. Реорганизацията на движението обаче има и своите критици и предизвика спорове между софиянци.  

"Платформите са на нивото на тротоара и “удължават” спирката до вратите на превозните средства. Така се осигурява достъпна среда за трудноподвижните, но и се сигнализира на преминаващите велосипедисти, че в зоната трябва да дадат предимство на пътниците", казват във Facebook от "Спаси София". 

Промените на бул. "Патриарх Евтимий" започна преди две седмици, като първоначално бе обявено само преасфалтиране. Към днешния ден ремонтът включва изграждане на бус лента и две велоалеи, като на пътя остават две активни ленти за движение на коли и една лента за спиране.

Улица "Фритьоф Нансен" също ще стане двупосочна, като една от трите ѝ ленти ще води от бул. "Черни връх" към "Патриарх Евтимий". В момента улицата се преасфалтира.

Недоволство предивзика и новата организация по бул. "Витоша", където активните ленти за движение също станаха две, а в останалите вече са предназначени за косо паркиране.

Косото паркиране е единствената законова възможна организация на движение, посочи Спасов пред БНТ. Той обясни, че перпендикулярното паркиране няма да увеличи броя на местата, а и в случая е невъзможно, защото габаритите на булевард "Витоша" не позволязат то да се извършва спокойно.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст