Таксата за паркоместата в Пловдив скача от 20 на 60 лв.
Увеличението е 3 пъти
Кои са най-честите оплаквания на потребителите
Над 12 500 жалби за нарушени права са подали граждани и организации до Омбудсмана през изминаващата година, съобщиха от институцията, цитирани от lex.bg.
Такива проблеми белязаха и последните дни от годината, когато много места останаха без ток за коледните празници, а на някои електрозахранването още не е възстановено.
От институцията на Омбудсмана посочват, че през ноември остро са възразили срещу планираното с 3,87% средно увеличение на цената на водата от 1 януари 2025 г. Позицията на експертите на обществения защитник е, че това е несправедливо като се има предвид кризата във водоснабдяването в 23 области в страната.
В отчета на иниституцията се посочва, че сериозен остава броят на жалбите срещу фирми за бързи кредити – над 350, като най-често те са свързани с високи такси за обслужване, прекомерни лихви и неравноправни клаузи. Между два и три пъти нараства размерът на взетата сума на дълга, докато се подпише договора от потребителя. Изследване на проблема от експертите на Омбудсмана сочи, че неравноправните клаузи в договорите, които достигат до съда, се обявяват за нищожни и се отменят, но не всеки договор обаче стига до съда.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Увеличението е 3 пъти
Ето какво покриват ваучерите
Идеята на проекта е да прилиат на петте континента на Земята, погледнати от въздуха