1 USD
1.83233 BGN
Петрол
Bitcoin
$67,420.5

Евростат: На всеки двама души в ЕС се пада по един автомобил

БГ Бизнес
 

Данните отразяват последното проучване от пандемичната 2020г.

През 2020 г. на един жител на ЕС се падат по 0,53 леки автомобила, отчита Евростат.

На регионално равнище обаче е имало значителна разлика в притежанието на автомобили в ЕС: като се изключат двете крайни стойности (Вале д'Аоста и Майот), най-високото регионално равнище (Автономна провинция Тренто) е почти седем пъти над най-ниското (Пелопонес).

По отношение на броя леки автомобили на 1000 жители страните от Източна Европа са регистрирали най-ниски равнища, а западните най-високи с някои отделни регионални разлики.

В България броят на леките автомобили на 1000 души в Югозападен район е 470, в Северозападен - 400, а в Южен централен - 383

През 2020 г. три от петте района с най-голям брой автомобили на 1000 жители са в Италия - Вале д‘Аоста (1787), Автономна провинция Тренто (1285) и Автономна провинция Болцано (871). Другите два са Флеволант (857) в Нидерландия и Оландските острови (840).

Тези регионални равнища често се свързват с икономическата ситуация, но може да се повлияни и от специфични обстоятелства: големият брой автомобили във Вале д‘Аоста се дължи на данъчните правила, а във Флеволант е обвързан с близката до по-голям град локация.

Най-малък брой автомобили е отчетен в два френски отвъдморски департамента - Майот (72) и Френска Гвиана (209), и три гръцки региона - Пелопонес (186), Централна Гърция (238) и Северно Егейско море (261).

Картината е доста различна по отношение на лекотоварните автомобили (камиони, влекачи и специални превозни средства с изключение на ремаркета и полуремаркета), където не са налице системни разлики между западните и източните европейски региони. Делът на лекотоварните автомобили в общия брой превозни средства в регион зависи от няколко фактора.

Сред тях са регионалните транспортни системи и инфраструктура за различни видове товарен превоз като автомагистрали, железопътни линии, пристанища и капацитет на летищата. Регионалните икономически характеристики също играят своята роля - дали в съответната регионална икономика преобладава промишлеността или услугите или дали регионът е разположен на ключови европейски транспортни коридори.

Дванадесет от 15-те региона в ЕС с най-нисък дял лекотоварни превозни средства от всички видове превозни средства са в урбанизирани райони на Германия (в границата между 7,4 и 9,7 на сто).

Имайки предвид липсата на данни за Гърция (която е с най-голям дял товарни превозни средства в общия брой превозни средства през 2019 година), най-високият дял товарни превозни средства в общия брой превозни средства през 2020 г. е отчетен в Испания (9 от 15-те региона с най-високи равнища), варирайки между 25,4 на сто (Канарски острови) и 19,4 на сто (Каталуния).

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии