Mastercard и Pollenity разработват лоялна програма, подпомагаща пчеларите в България

БГ Бизнес
 

Технологичният лидер ускорява дигитализацията на малките и средни предприятия в земеделието и храните, за да подпомогне опрашването и да спаси живота на 60 милиарда пчели в Българ

Мотивирани от нуждата за спешна подкрепа за пчеларския отрасъл у нас, Mastercard и българската технологична компания Pollenity стартират програма за лоялни клиенти в платформата www.istinskimed.bg. Програмата има за цел да насърчи допълнително осиновяването на кошери,  така че притежателите на карти Mastercard да могат да подкрепят избран от тях пчелар и да подпомогнат спасяването на 60 милиарда пчели за една година.

Благодарение на широката партньорска мрежа и технологична експертиза на Mastercard, от днес платформата започва да работи, като „пчелен инвестиционен портфейл“, наречен HoneyPot, в който потребителите ще токенизират всяка своя покупка и осиновяване на кошер и ще могат да обменят пчелната валута - HoneyDrop за безценни преживявания и устойчиви продукти от партньори на Mastercard. Компанията имплементира принципите на работа на една финтех технология, като инструмент за разработване на устойчива екосистема, в която всички страни си взаимодействат и всеки играч допринася за здравето и бъдещето на планетата. HoneyPot портфейлът цели да затвори кръга – от потребителите, които получават качествен и проверен продукт, през подкрепа на пчеларите, които получават по-голяма сигурност при реализиране на продукцията си на достойна цена, до малките търговци с устойчив бизнес, подкрепени като партньори в платформата.

"Можем ли няколко милиона картодържатели на Мastercard в България да станем "инвеститори" в буркани с мед, като "осиновим" най-старата финтех компания на света, с повече от 3000 години опит в добиването и търговията с най-устойчивата валута - пчелния кошер?“, пита Ваня Манова, мениджър на Mastercard в България, Северна Македония, Албания и Косово, и продължава - „Mastercard е глобална екосистема, узряла достатъчно, че да осъзнава значението на естествените процеси в природата и днес да се допитва до най-стария финтех, който познаваме, за да произвежда иновативни продукти и услуги, но най-вече, да дава нов подход във възприятието за успешен бизнес.“

Малкият земеделски бизнес е притискан от икономически и природни трудности. Неговите проблеми се отразяват пряко и на биоразнообразието. Смъртността* в пчелните семейства в Европа е около 20%, а в същото време съществуването на над 4000 зеленчука зависи от съществената "работа" на опрашителите. Пчеларството в България принадлежи към малкия бизнес и се сблъсква не само с традиционните предизвикателства на сивия сектор, но и с токсичния товар на пестицидите в откритите площи и с природни бедствия - пожари, наводнения и т.н. Критичната точка обаче дава и възможности - у нас само от 2019 г. насам сме загубили 30% от пчеларите си, но пък модерните дигитални платформи като istinskimed.bg дават възможност производителите да стигнат до краен потребител бързо и лесно, както и да оборудват кошерите си със смарт сензори за мониторинг на здравето на пчелните семейства.

Преди три години Mastercard стана най-големият партньор на Pollenity и подкрепи разширяването й в други страни в региона. Това е и част от глобалния ангажимент на компанията да помогне на 50 милиона МСП до 2025 г. чрез предоставяне на инструменти и инвестиции, за да процъфтяват в цифровата икономика.

„Горди сме, че чрез нашите иновации пчеларите имат директен достъп до стотици хиляди потребители, които могат да закупят качествен мед и да проследят произхода му от кошера до масата. Нашата програма „Осинови кошер“ междувременно поддържа милиони и трилиони опрашени цветя в дивата природа, което допринася за всяко едно наше хранене. Днес съвместните усилия бяха надградени с портфейла HoneyPot, за да докажат, че всичко може да бъде токенизирано и реинвестирано в полза на българската земеделска индустрия.“, казва Сергей Петров, основател на Pollenity.

Осиновяването на кошер и пазаруването на мед от платформата е лесната крачка, която всеки от нас може да направи, като най-вкусният начин да спаси света.

Можете да се включите в платформата, като регистрирате своята Mastercard на www.istinskimed.bg/priceless/ и създадете своя пчелен инвестиционен портфейл HoneyPot. 

За Pollenity

Бии Смарт Текнолоджис АД е създадена през 2015 г. и развива технологичния бранд Pollenity. Основният продукт на компанията е Beebot – вътрекошерно устройство, следящо ключови показатели за пчелната колония и информиращо пчеларя за настъпили промени в съответния кошер. Чрез наблюдаването на измененията в температурата и влажността в кошера, се засичат множество събития, свързани със здравето и силата на пчелното семейство.

През 2019 година е създадена платформата Истински мед, която има за цел да подпомага българските пчелари да реализират продукцията си на честна цена и на консуматорите на мед да се сдобият със 100% чист истински мед с гарантирани качество и произход. 

За Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard е глобална технологична компания в областта на разплащанията. Нашата мисия е да създаваме приобщаваща цифрова икономика, която е от полза за всички и навсякъде, като правим трансакциите сигурни, лесни, интелигентни и достъпни. Използвайки сигурни мрежи, множество партньорства и страст, нашите иновативни решения помагат на хора, финансови институции, правителства и бизнес да реализират своя най-голям потенциал. С присъствие в повече от 210 държави и територии ние изграждаме устойчив свят, който отключва безценни възможности за всички.

*Текстът е предоставен от Mastercard 

* Платен материал

Тагове

@

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст