Япония ще инвестира в българско кисело мляко

БГ Бизнес
 

Голяма част от модерната техника в държавната компания „Ел Би Булгарикум“ е японска

Нова инвестиция в наука и високи технологии в България бе заявена от японската фирма "Мейджи", като компанията обяви, че има желание да вложи средства в лабораторията за разширяване на научна и развойна дейност в „Ел Би Булгарикум“. Това стана ясно по време на посещението на  вицепремиера и министър на икономиката и индустрията Корнелия Нинова и посланика на Япония у нас Н. пр. Хироши Нарахира в държавната компания за производство на мляко.

Двамата разгледаха производствените помещения и лабораториите, където се съхраняват над 1000 щама бактерии и повече от 100 закваски за оригиналното българско мляко.

Голяма част от модерната техника в компанията е японска, а много от служителите в нея са били на обучение в Япония.

„Ел Би Булгарикум“е държавно предприятие и няма да се приватизира, увери Корнелия Нинова. Тя е първият министър от 20 години, който посещава  лабораторията.

Българското кисело мляко е марката на България, позната в целия свят, обявиха министър Нинова и посланикът на Япония.

„Тогава императорът спира на българския щанд и опитва българското кисело мляко. Това е много известна история в Япония“, обясни Хироши Нарахира и добави, че за японците киселото мляко е символ на България и разказа, че то влиза в Япония през 1970 г.

Нарахира беше категоричен, че България привлича интереса на Япония и с това, че се намира на стратегическо място и че има много талантливи хора, особено в науката и IT-сектора.

„Стокообменът между Япония и България е повишен, има възможност и да задълбочим икономическите отношения между нашите две държави“, каза вицепремиерът и допълни, че японските фирми са добре дошли в страната ни.

В какво друго могат да инвестират японците?

Българският бизнес може да се превърне в доставчик на японски компания в сферата на информационни и комуникационни технологии и автоматизация; машиностроене, машинни части и инструменти, производство на автомобилни части; строителство; минна индустрия; фармацевтична и козметична промишленост и др.

Вносът от Япония обхваща предимно автомобили, кабели, машинни части, машини и др.

Догодина ще се навършат 50 години от старта на производството и продажбите на кисело мляко с името „България“ в Япония. Това става възможно след като през 1972 г. българското правителство разрешава на японската корпорация „Мейджи Деъриз“ да продава продукта. Тогава се сключва и лицензионен договор между японската фирма и предприятие ВТО „Техника, което е предшественик на „Ел Би Булгарикум“.

Днес между „Ел Би Булгарикум“ и „Мейджи“ има сключени и успешно осъществени три лицензионни договора, чрез които българското кисело мляко е разпространено на азиатските пазари. В процес на подготовка е и четвърти.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст