
Шест дни без транспорт: Как бизнесът помогна на гражданите?
Компания обяви, че ще превози безплатно 100 деца до техните изпити
Водещи експерти обсъдиха влиянието като ресурс в битката за обществено доверие по време на ПР Фестивал на БДВО „Игри на интереси“
Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) награди на тържествена церемония най-добрите комуникационни кампании в конкурса „PR Приз 2025“. Тази година в него се състезаваха над 80 проекта в 15 категории.
Най-оспорвана беше надпреварата в категориите: „ESG комуникационен проект за подобряване качеството на живот в обществото“, „Специално събитие“, „Проект за вътрешни комуникации“, „Комуникационен проект в неправителствения сектор“.
„За 25-а поредна година PR Приз събира на едно място най-добрите комуникационни кампании, реализирани през изминалата година. Това е най-старият и авторитетен конкурс в бранша и единственият с открити публични представяния на състезаващите се проекти. Конкуренцията този път беше изключително голяма с много малка разлика в точките на отличените кампании, представящи най-добрите практики в страната в различни сфери“, каза Иван Янакиев, председател на УС на Българско дружество за връзки с обществеността (БДВО) и председател на журито на „PR Приз 2025“.
Първото място в категорията „ESG комуникационен проект за подобряване качеството на живот в обществото“ е за IONLINE, A1 България. В „Специално събитие“ призът отиде при Силвър Старз за проекта „Предизвикай сетивата си с Mercedes-Benz и Силвър Стар“. Най-добър проект за вътрешни комуникации е Човек на работа на А1 България. Отличието в категория „Комуникационен проект в неправителствения сектор“ отиде при PR Play за 24-тия Европейски конгрес по неврохирургия (EANS 2024 Sofia) - Иновации. Образование. Лидерство на Българското дружество неврохирургия от PR Play, като своята признателност към комуникационния екип, реализирал проекта, от сцената изрази проф. Николай Габровски – един от водещите неврохирурзи и председател на дружеството. В категория „Комуникационен проект на медия“ bTV Media Group беше отличена с две награди за своите кампании „Островът на 100-те гривни - инфлуенсър маркетинг кампания“, и „bTV Comedy 15 години - Начо Герерос (Коке) в България“.
Двете големи награди „PR агенция на годината“ и „PR eкип на годината“ отидоха съответно при Propaganda Group и екипа на A1 България.
Традиционно по време на церемонията бяха връчени две Стипендии на студенти от специалност „Връзки с обществеността“ на името на създателя и първи председател на БДВО проф. Тодор Петев. Темата на есето, по което писаха бъдещите ПР специалисти – студенти в областта на ПР, маркетинг, реклама, комуникационни науки, обществена информация, носеше мотото на ПР фестивала „Игри на интереси“. БДВО и смейството на проф. Тодор Петев отличи Цветелина Осман от НБУ и Цветослав Станиславов от УНСС.
По-рано през деня се проведе и PR фестивалът на БДВО, посветен на темата „Игри на интереси“.
В панела, под надслов „ПР, застъпничество и лобизъм“ и модериран от Константин Вълков, се включиха Жанет Пашалиева – PR експерт, адв. Михаил Бояджиев и Надя Шабани – директор на Българския център за нестопанско право. Ключово значение за това как се отстоява интерес имат тонът и начина на говорене по определена тема, както и придържането към яснота на намеренията и етични норми. В нашето време думата „интерес“ е станала нарицателно за користни цели и е добила негативна конотация. Сега е моментът чрез открит диалог, чрез регламентиране, създаване на регулации, принципи и правила да стане ясна разликата между различните понятия, свързани със защита на интереси, посочиха участниците в първата част на PR фестивала.
Вторият панел от фестивала сложи фокус върху комуникациите в новите глобални наративи. Участващите в него представители на медиите и комуникационни експерти очертаха важността на това тези нови наративи да се познават, за да могат да бъдат използвани правилно. В голямата си степен глобалните наративи са наративите на противопоставяне, наративи на подкопаване на доверието, включително в медиите, посочиха участниците в панела. Този разговор беше модериран от Гергана Иванова, управляващ партньор на The Smarts и член на УС на БДВО и в него се включиха Жанета Дядовска, директор Маркетинг и корпоративни комуникации на bTV, Виктория Блажева, директор Маркетинг и комуникации на УниКредит за ЦИЕ, Любомир Аламанов, комуникационен специалист и журналистът и университетски преподавател Весислава Антонова.
Пълен списък на наградените кампании в PR Приз 2025 може да намерите тук.
Компания обяви, че ще превози безплатно 100 деца до техните изпити
Тези акции правят най-големите движения преди началото на пазара
Как се променя жилищният пазар в Москва през последните 5 години?