САЩ похвалиха усилията на Гърция за намаляване на енергийната зависимост от Русия
Природният газ за Гърция се транспортира през България
Ето колко пазаруват останалите европейци
Пазаруването онлайн продължава да печели позиции в ЕС, сочат данни от най-новото годишно проучване за използването на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) от домакинствата и физическите лица, информира Евростат.
През 2022 г. 91% от европейците на възраст между 16 и 74 години са използвали интернет, като 75% от тях са купували или поръчвали стоки или услуги за лична употреба през мрежата. Делът на пазаруващите онлайн е нараснал от 55% през 2012 г. до 75% през 2022 г.
Най-висок дял на интернет потребителите, които са купували или поръчвали стоки или услуги онлайн, миналата година се отчита в Нидерландия (92%), Дания (90%) и Ирландия (89%). На другия край на класацията, с най-малко пазаруващи през мрежата, е България (49%).
Облеклото, обувките и аксесоарите са най-честите покупки онлайн
През 2022 г. в ЕС най-често през интернет са се купували дрехи (включително спортно облекло), обувки или аксесоари (поръчвани от 42% от интернет потребителите). Следват доставките от ресторанти, заведения за бързо хранене и кетъринг услуги (19%), козметика, продукти за красота и уелнес (17%), обзавеждане, стоки за дома и градината (16%) и печатни книги, списания или вестници и спортни стоки (по 14% за двете категории).
Покупките на физически стоки са надминали търсенето на услуги, отчита Евростат, а "икономиката на споделянето", открива нови начини за обмен на стоки и услуги чрез интернет платформи.
А как се ползва дигитален портфейл, можете да видите ТУК:
Природният газ за Гърция се транспортира през България
Годишният процент на разходите по тези кредити се понижава
Ето защо може да очакваме криза със сметките