Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Ето колко пазаруват останалите европейци
Пазаруването онлайн продължава да печели позиции в ЕС, сочат данни от най-новото годишно проучване за използването на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) от домакинствата и физическите лица, информира Евростат.
През 2022 г. 91% от европейците на възраст между 16 и 74 години са използвали интернет, като 75% от тях са купували или поръчвали стоки или услуги за лична употреба през мрежата. Делът на пазаруващите онлайн е нараснал от 55% през 2012 г. до 75% през 2022 г.
Най-висок дял на интернет потребителите, които са купували или поръчвали стоки или услуги онлайн, миналата година се отчита в Нидерландия (92%), Дания (90%) и Ирландия (89%). На другия край на класацията, с най-малко пазаруващи през мрежата, е България (49%).
Облеклото, обувките и аксесоарите са най-честите покупки онлайн
През 2022 г. в ЕС най-често през интернет са се купували дрехи (включително спортно облекло), обувки или аксесоари (поръчвани от 42% от интернет потребителите). Следват доставките от ресторанти, заведения за бързо хранене и кетъринг услуги (19%), козметика, продукти за красота и уелнес (17%), обзавеждане, стоки за дома и градината (16%) и печатни книги, списания или вестници и спортни стоки (по 14% за двете категории).
Покупките на физически стоки са надминали търсенето на услуги, отчита Евростат, а "икономиката на споделянето", открива нови начини за обмен на стоки и услуги чрез интернет платформи.
А как се ползва дигитален портфейл, можете да видите ТУК:
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови