
Азербайджан добива по-малко петрол тази година
През разглеждания период са изнесени 11,6 милиона тона петрол и кондензат, което представлява спад от 2,52%
Проучването обхваща 30-те най-популярни автомобилни марки
Tesla отново е автомобилната марка с най-много катастрофи, сочи ново проучване на застрахователната компания LendingTree, цитирано от Forbes.
Според данните, шофьорите на Tesla са замесени в повече пътнотранспортни произшествия от водачите на която и да е друга марка. Част от тези инциденти са свързани и с използването на функцията за автономно управление на компанията.
На национално ниво в САЩ водачите на Tesla са участвали в 26 катастрофи на всеки 1 000 шофьори, което представлява увеличение спрямо 23 през предходната година.
И други марки се нареждат сред най-рисковите на пътя. Ram отчита 23 инцидента, а Subaru – 22 на 1 000 водачи.
Проучването е базирано на застрахователни запитвания, подадени чрез платформата QuoteWizard by LendingTree в периода от 1 януари до 31 декември 2024 г., като в него са анализирани 30-те най-популярни автомобилни марки.
Любопитно е, че изследването приписва по-голямата част от катастрофите на поведението на шофьорите, а не на техническите характеристики на автомобилите. Докато фактори като шофиране в нетрезво състояние или превишена скорост очевидно са лична отговорност, експертите допускат, че в някои случаи и самото поведение на колата може да допринесе за инцидентите.
Функцията Autopilot на Tesla – усъвършенствана система за подпомагане на водача (ADAS) – беше пусната през 2015 г. Първите фатални инциденти, свързани с нея, настъпиха по-малко от година по-късно. Тези катастрофи привлякоха вниманието на американските регулаторни органи, включително Националния съвет за безопасност на транспорта (NTSB) и Националната администрация за транспортна безопасност на САЩ (NHTSA).
Анализ на NHTSA установи, че процентът на фаталните инциденти при използване на Autopilot е по-висок от предварително съобщените оценки. Освен смъртните случаи, са документирани и множество нефатални катастрофи, причинени от:
Към октомври 2024 г. са документирани стотици нефатални инциденти, както и 51 фатални случая, свързани с Autopilot. От тях 44 са потвърдени от разследвания на NHTSA или чрез експертни показания, а два случая са официално верифицирани от Бюрото за разследване на дефекти към NHTSA като настъпили при активирана функция Full Self-Driving (FSD).
Макар поведението на водачите да е фактор при много от инцидентите с автомобили на Tesla, това не освобождава компанията от отговорност – поне според заведен наскоро съдебен иск в Калифорния. Делото е заведено от семейството на загинал шофьор, който е катастрофирал при активирана функция за автономно шофиране.
Според обвинението, Tesla умишлено е подвела водача, карайки го да вярва, че автомобилът може да се движи самостоятелно. В иска се твърди, че „рекламната кампания“ на компанията е създала фалшиво усещане за сигурност относно възможностите на системата Autopilot и ъпгрейда й Full Self-Driving.
„Шофьорът вярвал, че тези функции са по-безопасни от човешко управление и че могат автономно да навигират по пътищата“, се казва в документа.
Семейството посочва още, че водачът редовно е виждал твърдения на Илон Мъск и Tesla в социалните мрежи, блога на компанията и медиите, които са го убедили, че автомобилът е способен да се движи самостоятелно.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
През разглеждания период са изнесени 11,6 милиона тона петрол и кондензат, което представлява спад от 2,52%
Европа бърза да инвестира в изкуствен интелект, за да не изостава в критичните технологии
Ето как да разпознаете измамното съобщение