Биткойнът достига рекордни стойности и се насочва към 100 хил. долара
През тази година стойността на криптовалутата е нараснала двойно
По статистика от Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA) от сряда в България през 2021 са регистрирани едва 321 броя електромобили
20 000 електромобила и 10 000 зарядни станции за тях да има в България до 2026 г. Такава прогноза направи вицепремиерът и министър на околната среда Борислав Сандов по време на уебинар на тема електрическа мобилност, предаде БТА.
"Този план може да изглежда мащабен за период от 5 години, ако гледаме назад. Но виждайки какво се случва около нас в рамките на Европейския съюз (ЕС) и дори в съседни държави, които не са част от ЕС, това изглежда реалистично, а за някои хора дори може да не е достатъчно амбициозно", каза още Сандов
По статистика от Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA) от сряда в България през 2021 са регистрирани 321 броя електромобили.
По данни на друг участник във форума - Мартин Заимов, член изпълнителния борд на Българска асоциация Електрически превозни средства (БАЕПС у нас има 3500 електрически автомобила и 150 електрически автобуса.
В същото време броят на бензиностанциите в България е между 2500-300 по данни от различни изрочници, до които bTV се допита.
"За да се реализира мащабният план за повече електромобили се предвиждат стимули под формата на 6140 евро за нов електромобил, който да бъде закупен от който и да е във всички градове с наднормени нива на фини прахови частици.
Такива мерки са заложени по оперативна програма (ОП) "Околна среда" за 2021-2027 година. В момента тя е на етап "финален драфт", който трябва да бъде изпратен в Брюксел и да бъде одобрен", каза още вицепремиерът.
Според модератора на уебинара - Иван Хиновски, който е председател на Българския енергиен и минен форум, България е много назад по отношение на елктромобилността, въпреки че у нас има много визионери. Той заяви, че към 2030 година у нас трябва да има поне 300 000 електромобила и разполагаема мощност между 1500 и 2000 мегавата за зареждането на този огромен парк.
Според председателя на Управителния съвет (УС) на Индустриален клъстер "Електромобили" (ИКЕМ) Илия Левков 13 години в България липсва системен подход за електрическата мобилност. По думите му незабавно трябва да се промени работата на Национален доверителен екофонд (НДЕФ), който стимулира покупката на електрически превозни средства, или неговия Управителен съвет да бъде уволнен.
В отговор на това твърдение, началникът на кабинета в Министерски съвет на Борислав Сандов - Георги Стефанов подчерта, че реформата за електромобилоността не е само в НДЕФ и десетилетия наред бездействие не могат да бъдат компенсирани само със смяната на ръководството на фонда
През тази година стойността на криптовалутата е нараснала двойно
Тези градове са отлични в насърчаването на положителен баланс между работа и личен живот
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари