1 USD
1.81297 BGN
Петрол
74.49 $/барел
Bitcoin
$84,676.2

Ралф Бартолайт: Пътят към лидерството

Корпоративни истории

Главният изпълнителен директор на bTV Media Group Ралф Бартолайт разказва в специалното издание на Forbes България „Мъже на върха“

Г-н Бартолайт, повече от 20 години работите в различни телевизионни станции по света. Какво разказвате на колегите си за bTV? С какво се различава от всички останали?

Снимка: Кадри: Костадин Кръстев, Коко

bTV Media Group е фантастична компания. Това си казах в момента, в който влязох в ролята си на главен изпълнителен директор и имах възможността да наблюдавам в детайли работата на всеки отдел. И това го казвам на всеки, който ме попита за bTV.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Знаете, че телевизионният бизнес в цяла Европа по някакъв начин си прилича във всяка страна. Нека ви дам един пример: Аз продуцирах „The Voice“ като формат за ProSiebenSat.1 в Германия, за TV2 в Унгария и сега за bTV. И мога да ви кажа, че продукцията и качеството на предаването напълно отговарят на всички международни стандарти, така че в този смисъл няма чак толкова голяма разлика. Нивото на професионализъм и изпълнение са абсолютно на нивото на другите пазари. Всеотдайността на всички в bTV е очевидна, щом видите качеството и разнообразието на нашите предавания, последователността на ни новинарските ни емисии и амбицията, с която посрещаме всеки нов сезон.

Едно нещо е изключително забележително в bTV и това е нейното наследство. Във всеки свой проект bTV гарантира, че носи необходимата отговорност по отношение на развитието на марката и бранда. bTV е утвърден медиен бранд в България и е важно да се уважава това наследство. Като медийна група тя е пионер в развлекателната индустрия и основен участник в социалния живот, и ние като екип имаме споделената отговорност да уважаваме това наследство и да се уверим, че надграждаме всички направления на развлекателната индустрия.

Кой е най-ценният актив на bTV? Как го умножавате?

Основният актив на компанията са нейните хора и това колко високо оценяваме всеки един от тях в ежедневната му работа. Медийният бизнес има една много специфична привилегия - и това е възможността за мигновено удовлетворение и потвърждение на работата ти. Веднага можеш да видиш проекта на екрана, да го чуеш по радиото или да го превъртиш в дигитален формат и да почувстваш удовлетворението от това, че е оживял. Виждам го в очите на хората, виждам го и в моите, затова се грижа всеки да получи възможност да осъществи страхотните си идеи. Насърчавам среда от изключително талантливи, отдадени и професионални екипи и заедно носим споделената отговорност да правим bTV Media Group все по-добра.

Рейтинг винаги и на всяка цена. Какви са рисковете от подобна политика? Има ли други критерии за успеха на една телевизионна станция?

Рейтингите и резултатите в крайна сметка са важни, но отвъд тях има много повече. Работата в една телевизионна компания е свързана с отдаденост, изпълнение и любов към продукта. Необходимо е да се поддържа отворена култура и да се подхранва амбицията да се усъвършенстваш и да продължаваш напред, защото е необходимо много, за да стане едно предаване страхотно.

Може да има предавания, в които рейтингите не винаги са най-добрите, но обратната връзка oт хората надхвърля това. Пътят на един медиен продукт е емоционален и повярвайте ми, по-ниският рейтинг няма да компрометира удоволствието от процеса на неговото създаване. Разбира се, това ще ни мотивира да се подобрим и да определим областите, в които бихме могли да се подобрим, а процесът на това ще бъде също толкова удовлетворяващ. В нашия бранш единственият риск е да не направим тази крачка.

Как защитавате свободата на словото? Трябва ли винаги да се изказват всички гледни точки?

Съвременният свят носи със себе си пъстра действителност. Източна Европа е регион с много скорошна история и обществата все още се справят с промените, през които е преминала след 1989 г. Имам дълга история и опит в региона, работил съм като чуждестранен кореспондент в множество държави в Източна Европа и вярвам, че осигуряването на равнопоставена платформа за всички съществуващи гледни точки е задължение и отговорност на медиите. Реалността е система от многобройни социални и политически фактори, не е двуполюсна и като една от водещите медийни групи в страната, трябва да бъдем платформа за изразяване и дискусия. Това е, което хората търсят, и ние имаме журналистическия дълг да го правим. И мога уверено да кажа, че bTV Media Group много успешно дава равни възможности за изразяване и опитът ни го показва.

Различава ли се ръководителят на голяма медия от всички ръководители в други области? Какъв е вашият отпечатък в bTV и в нейния бизнес?

Знаете, че на сцената в театъра, ако искате да разберете кой е лидерът, никога не гледайте как е облечен някой или как се държи. Просто наблюдавайте как се държат другите около него - така ще разберете. Добрият ръководител е човек, който не е обсебен от бюрокрацията, не е брояч на цифри, а е човек, който има добър усет за работата, за хората около него и за процесите, които превръщат идеите в реалност. Щастлив съм, че имам пълна 360-градусова представа за това как работи медийния бизнес, защото освен като журналист съм имал възможността да работя и да премина през всички сфери, които изграждат една медия - програма, продукция, разпространение, продажби, дигитални технологии, а след това - като управляващ директор на няколко канала в Унгария и Германия, а сега и като изпълнителен директор в България. Вярвам в иновациите, диверсификацията, постоянния стремеж да бъдеш пазарен лидер, процес, предшестван от открити дискусии и добре пресметнати решения в култура на уважение.

Каква е личната ви кауза извън работата?

В свободното ми време често можете да ме намерите там, където е изкуството. По цял ден гледам документи и новинарски емисии на работа. След това избирам да гледам изкуство. То вдъхновява хибриден начин на мислене в главата ми и дори в търговска перспектива, и има невероятен нестандартен подход за обединяване на проекти. Вярвам, че модерното изкуство вдъхновява бизнеса и ме подтиква към по-критично мислене.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук