Големите вериги са готови за еврото
От Сдружението за модерна търговия разказват за подготовката
TRANSPRESS е официален логистичен партньор на "Да изчистим България заедно"
Доброволческите акции на кампанията "Да изчистим България заедно" са спестили над 24 години работа на институциите.
Найлоновите торбички и ефекта от старите двигатели на автомобилите са две от най-големите причини за замърсяването и фокусът върху ограничаването от ефекта върху природата и от двете продължава да бъде основен.
И точно тук в сложната организация на едно такова грандиозно събитие като акцията тази година се включва и българският бизнес. Голяма част от компаниите са по-активни от неправителствените организации тази година и осигуряват труд от страна на служителите си, но и много важни елементи за кампанията.
През всичките тези години - от началото на кампанията до днес - са събрани над 94 хил. тона отпадъци по време на еднодневните акции. Но представете си как се събират те? Или в какво? Малко хора си задават тези въпроси, но сблъсквайки се с реалността на почистването се оказва, че всеки елемент е изключително важен.
Една от компнаиите, които се включва в инициативата тази година е официалният логистичен партньор TRANSPRESS, който осигурява транспорт и логистична подкрепа за разпределение на материали до всички общини в страната, общото тегло на ръкавиците и торбичките, които ще преносят е над 4,5 тона, това са 64 000 бр. чували и 42 000 бр. чифта ръкавици.
Превозените от тях биораградими торбички имат капацитет да поберат приблизително 30 литра отпадъци всяка. Това се равнява на 1 920 000 литра отпадъци, които ще бъдат събрани на 14 септември.
В същото време по света отдаван битува безпрецедентния проблем с отпадъците от торбички, като средногодишино държавите в съюза консумират х 217 торби на глава от населението, като страни като Ирландия, Франция и Италия използват между 20 и 100, а други държави между 400 и 600.
По данни на Европейския парламент и представители на „зелените партии“ в Европа 100 милиарда торби се консумират в Европа годишно, а 70% от пластмасите като отпадъци се генерират от пластмасови торбички за еднократна употреба.
Точно поради тази причина логистиката на вече събраните отпадъци и привеждането им към депата за рециклиране също е основен приоритет на кампанията и бизнеса.
Транспортирането от страна на TRANSPRESS също обещава да бъде с максимално ниски емисии.
"За да намалим екологичния си отпечатък, инвестираме в модерни, по-екологични превозни средства и използваме оптимизирани маршрути, които съкращават разстоянието и времето на превозите. Работим и по проекти за внедряване на устойчиви транспортни решения, включително електрически камиони", казват от компанията за bTV Бизнес Новините.
През последната година TRANSPRESS продължава и устойчивата си политика за инвестиция в развитието на професионалистите в екипа с различни програми за обучение и мотивация, сред които:
"Отговорността на бизнеса към околната среда е съществена част от устойчивото развитие. Вярваме, че всяка компания има задължението да минимизира своя отпечатък върху природата и да допринася за опазването ѝ", казват от компанията.
От Сдружението за модерна търговия разказват за подготовката
Европейският вегетариански съюз заяви, че е "много удовлетворен" от решението
Япония продължава да е дом на едни от най-дълголетните хора в света