Как рапърът 50 Cent направи 100 млн. долара от енергийна напитка

Блясък

Един от най-големите му успехи извън музиката е свързан с инвестицията му в компанията Glaceau

 

Къртис Джаксън, известен още като 50 Cent, е добре познат с музикалната си кариера, която го изстрелва на върха в началото на 2000-те. Но освен като успешен рапър, той се утвърждава и като изключително добър бизнесмен. Един от най-големите му успехи извън музиката е свързан с инвестицията му в компанията Glaceau, производител на енергийната напитка Vitaminwater. Тази инвестиция носи на 50 Cent невероятните 100 милиона долара.

Началото на сътрудничеството с Vitaminwater

През 2004 г., когато Vitaminwater все още се опитва да се утвърди на пазара, секторът на енергийните напитки беше доминиран от гиганти като Gatorade. Един от основните проблеми за Vitaminwater беше липсата на финансова мощ, която да им позволи да си осигурят спонсорирането на големи спортисти, като Майкъл Джордан, който беше лицето на Gatorade. За да се конкурират с подобни марки, те трябваше да търсят новаторски подход към маркетинга.

Тук се появява 50 Cent, който по това време вече е един от най-успешните рапъри в света. Мениджърският му екип има идеята да го включи в рекламна кампания на Reebok, където той също така промотира и Vitaminwater. Тази сделка е само началото на едно много по-голямо партньорство между 50 Cent и производителите на енергийната напитка.

Уникален подход към маркетинга и дялово участие

За разлика от традиционните рекламни договори, при които знаменитостите получават заплащане за определен брой участия, 50 Cent избра различен път. Вместо да приеме стандартен хонорар, той настоява за дялово участие в компанията Glaceau, което го направи част от собствениците. Това решение се оказа ключово за бъдещите му приходи.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст