
Близо 8 от 10 български компании са предприели стъпки за намаляване на емисиите
Все повече фирми у нас са ръководени от жени, сочи проучване
Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) награди победителите в комуникационния конкурс „PR Приз 2024“ вчера, по време на своята традиционна церемония. Конкурсът отличи най-добрите PR практики за 2023 г., като в него участваха над 55 кампании, състезаващи се в 14 различни категории. Надпреварата се очерта най-засилена в категориите „Корпоративна комуникационна кампания“, „Специално събитие“, както и ново представените “ESG комуникационен проект за подобряване на качеството на околната среда/устойчиви екологични проекти“ и „ESG комуникационен проект за подобряване на качеството на живот в обществото“.
„Професията на комуникационните практици е динамична, многопластова и изискваща мултидисциплинарни умения. Демонстрацията на високи професионални и етични стандарти са интегрална част от нашата работа и аз се радвам, че в рамките на конкурса ни PR Приз и публичните защити на кандидатурите ние се срещаме с едни от най-добрите практики в страната, с които обменяме опит и знания от разнообразни сфери на професията, която се налага като все по-категорична част от стратегическото развитие на всяка една организация.“, коментира Иван Янакиев, председател на БДВО и председател на журито на конкурса при откриването на церемонията.
Отличените проекти откроиха стратегическото умение на PR професионалистите, които успяват да управляват стратегиите на компаниите и организациите във все по-динамичната обстановка, в която реализират дейностите си. Пример за това беше засиленият интерес към категориите, посветени на ESG сферата, в които се отличиха “Рециклаторът на Yettel“, реализиран за Yettel България от агенция Imp-Act в „ESG комуникационен проект за подобряване качеството на околната среда/ устойчиви екологични проекти“ и „#ХраненеСмисъл“, реализиран за Lidl България от агенция Interimage в „ESG комуникационен проект за подобряване качеството на живот в обществото“.
За най-добра „Корпоративна комуникационна кампания“ беше обявена „Времето е живот“, реализирана за Novartis България от Propaganda Group, а в категория „Специално събитие“ отново Propaganda Group премериха сили с конкуренцията и завоюваха първото място със своя проект essence&Catrice #sisterLove event, реализиран за VM2 Cosmetics.
В категория „Комуникационен проект на медия“ bTV Media Group получи три отличия - първо място с кампанията на Радио N-JOY – лятното турне NJOYSummer, второ - с ребранда на тематичния канал bTV Lady в bTV Story и трето място с ESG инициативата „Добрият пример - Зелената седмица“.
По-рано през деня се проведе и PR фестивалът на БДВО, посветен на темата „PR и технологии: балансът на силите“, предшестващ наградите. В него специално обръщение към гостите отправи Ева Майдел, член на Европейския парламент, която представи регулациите на ЕС по темата за използване на изкуствен интелект. В двата панела на дискусията комуникационните практици разсъждаваха над изместването на границите на традиционната комуникация повлияна от изкуствения интелект, като инструмент за анализ и прогнозиране на тенденциите в публичните отношения, както етиката и законодателството при използване му, така и рисковете, свързани с неговото приложение.
Юлиан Добрев от маркетингова агенция BluePoint запозна аудиторията с резултати от последното им изследване в областта на публичните отношения, според което по-висок процент от PR специалистите изразяват положително отношение към изкуствения интелект, докато сред обществото той е по-нисък.
Българско дружество за връзки с обществеността присъди специално отличие за утвърждаване на PR професията в България на проф. д.н. Любомир Стойков.
bTV Media Group е партньор на инициативата, а пълният списък на отличените кампании и наградените участници може да намерите тук.
Все повече фирми у нас са ръководени от жени, сочи проучване
Какво трябва да знаете?
Но този път Тръмп заяви, че няма да има изключения от правилата нито за отделни продукти, нито за конкретни държави