Близо 200 студенти взеха участие в ,,Рекламна академия“ 2024

БГ Бизнес
 

Приключи 11-ото издание на тристранния менторски проект на НБУ, БАР и БАКА

С награждаване на осем студентски отбора завърши 11-ото издание на „Рекламна академия“ 2024,  тристранен проект на Нов български университет (НБУ), Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), който насърчава сътрудничеството между бизнеса и висшето образование.

В оспорваната надпревара участие взеха 200 студенти, които премериха сили в шест различни сектора. Задачата им беше за по-малко от 72 часа да разработят комуникационна кампания за пускане на пазара на нов продукт или услуга в съществуваща категория по предварително зададен казус. Всеки от отборите работи с ментори от страна на компания-рекламодател и комуникационни агенции.

„Участието в „Рекламна академия“ предоставя не само знания и опит, но и възможност за старт на кариера със солидно портфолио и ценни контакти в индустрията“, коментира доц. д-р Кристиян Постаджиян, заместник-ректор по учебната дейност в НБУ.

Росен Мисов, изпълнителен директор на БАР и с над 25-годишен опит в комуникациите, корпоративния маркетинг и връзките с медии подчерта, че с всяко ново издание „Рекламна академия“ върви напред: „Постоянно се учим и развиваме въз основа на подадената обратна връзка, която е богата на мнения и предложения. Развихме регламента за оценяване, променихме състава на съдийската група, усъвършенствахме процеса на формулиране на казус, подобрихме селекцията на лекторите и съдържанието на срещата студенти – бизнес.“

„Когато професионалният опит и младежката творческа дързост се срещнат и обединят, резултатът винаги впечатлява и вдъхновява“, сподели Чавдар Кенаров, основател и творчески директор на агенция, председател на БАКА. „Именно това си поставяме като цел при всяко издание на „Рекламна академия“. Тази година за пореден път станахме свидетели на смели и креативни проекти.“  

Ето повече за победителите в „Рекламна академия“ 2024: 

Големият победител в тазгодишната Рекламна академия е Отбор 20, сектор Храни със своя бранд 'Наготово'.

Ментори на екипа бяха Димитър Стаматов (Маркетинг мениджър на водеща компания в производството на хранителни продукти) от страна на БАР, Джоана Михайлова, (Старши Account Manager в рекламна агенция) и Лора Радкова (Творчески директор в рекламна агенция) от страна на БАКА.

Почетното 2-ро място си поделиха два изключително добри екипа.

Отбор 7, сектор Лекарства без рецепта, с ментори от страна на БАР - Ралица Милчева (Sr Mgr Product Manager във фармацевтична компания) и Венцеслав Хиков (Chief Strategy Officer в рекламна агенция) и Петър Евтимов (Creative Lead в рекламна агенция) от страна на БАКА.

Отбор 15, сектор Ритейл, с ментори от страна на БАР - Женя Вълкова  (Мениджър отдел CRM Маркетинг в ритейл компания) и от страна на БАКА - Георги Чурусинов, (Изпълнителен директор на рекламна агенция) и Николай Стойнов (Creative Director на рекламна агенция).

Третото място в Рекламна академия спечели отбор 12, сектор Ритейл.

Ментори от страна на БАР бяха Йоана Цонева (Маркетинг мениджър на ритейл компания), и от страна на БАКА - Катерина Разпопова (Group Account Director на рекламна агенция) и Николай „Неке“ Малинов (Арт директор на рекламна агенция).

Сред проектите на студентите се отличиха и още няколко кампании, които журито присъди специални награди:

Специална награда ‘Най-добра презентация’ на отбор 16, сектор Телекомуникации, с ментори от страна на БАР - Гергана Илиева (Marcom, телекомуникационна компания) и от страна на БАКА - Олга Стойчева (Creative Director в рекламна агенция) и Самуил Петков (New Business Director в рекламна агенция).

Специална награда ‘Бранд идентичност’ на отбор 18, сектор Храни, с ментори от страна на БАР - Соня Щърбева (Brand and Trade Marketing Manager Greater Europe в компания-производител на какаови изделия), и от страна на БАКА - Наталия Николова (Head of Art в рекламна агенция) и Пресиян Кирилов (Client Service Director в рекламна агенция).

Специална награда ‘Най-добра опаковка’ на отбор 19, сектор Храни, с ментори на отбора от страна на БАР Димитър Стаматов (Маркетинг мениджър, на водеща компания в производството на хранителни продукти) от страна на БАР, Джоана Михайлова, (Старши Account Manager в рекламна агенция) и Лора Радкова (Творчески директор в рекламна агенция) от страна на БАКА.

Специалната награда „Добрият пример – С грижа за бъдещето“ на bTV Media Group и bTV Radio Group, медийни партньори на Рекламна академия 2024, беше връчена за кампания със социална насоченост, насърчаваща добри практики в обществото, на отбор 2, сектор Безалкохолни напитки, с ментори от страна на БАР - Владимир Попов Senior Brand Manager на компания за безалкохолни напитки) и от страна на БАКА - Максим Стоименов (Творчески директор на рекламна агенция) и Натали Васкенова (Strategic Planner на рекламна агенция).

Наградата беше връчена от Александра Гълъбова, Mаркетинг мениджър и PR на bTV Radio Group и Лора Фачева, Ръководител Специални проекти на bTV Media Group.

Най-добрите проекти в Рекламна академия 2024 бяха оценени и отличени от жури, съставено от представители на БАР: Екатерина Димитрова (Head of branding and communication на ритейл компания), Петя Балаука (Старши бранд мениджър на компания за безалкохолни напитки), Свилен Стрезов (Маркетинг директор във фармацевтична компания), Христина Вучева (Маркетинг директор на компания за минерална и изворна вода) и представители на БАКА: Александър Братимиров (Творчески директор и Партньор в рекламна агенция), Желез Атанасов (Директор Стратегическо планиране в рекламна агенция), Йоана Панчева (Главен Оперативен Директор на рекламна агенция), Плутархос Маридакис (Основател на медийна агенция).

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст